تقویت پایانه‌های مرزی استان موجب اشتغال پایدار می شود

تقویت پایانه‌های مرزی استان موجب اشتغال  پایدار می شود

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار، ضرورت دارد پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی بیش از پیش تقویت شوند.
به گزارش آراز آذربایجان،وحید جلال‌زاده اظهار داشت: در همه جای دنیا وجود مرز یک مزیت اقتصادی محسوب می‌شود و مرز مکانی برای مبادله واردات، صادرات و ترانزیت است که از نظر اقتصادی مزیت مناطق درون سرزمین‌ها و کشورها است و تقویت پایانه‌های مرزی موجب تقویت اشتغال پایدار در مناطق روستای و شهری می‌شود.
وی افزود: آذربایجان‌غربی به دلیل همجوار بودن و مرز مشترک با کشور ترکیه و عراق دارای مزیت اقتصادی فراوانی است اما در سال‌های گذشته به دلیل ناامن بودن مرزهای این کشورها استان آذربایجان غربی نتوانسته به طور تمام و کمال از این مزیت استفاده بهینه ببرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای بهبود اوضاع مرزها لازم است که پایانه‌های مرزی تقویت و آباد شود تا شاهد اشتغال پایدار در روستاها و شهرها باشیم.
جلال زاده یادآور شد: طی روزهای آینده بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افتتاح پایانه مسافربری مرز سرو خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه جاده سرو دچار مشکلاتی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جاده سرو دچار چالش‌های حمل و نقل است که باید همواره این چالش ها و معضلات رفع شود در این راستا اتحادیه اروپا کشور ترکیه را ملزم کرده است که از مرز بازرگان می ‌تواند اقدام به صادرات و واردات محصولات بپردازد که این امر نیز مشکل و معضلات در پایانه‌های مرزی استان را تشدید کرده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان در تلاش برای تشکیل جلسه‌ای با دولت است تا بتوانیم تخفیفاتی برای گمرکات مرزها در نظر گرفته شود تا تجار و بازرگانان، مرز سرو را به رسمیت بشناسند و به راحتی بتوانند از این مرز به مبادله واردات و صادرات محصولات بپردازند.وی به معضلات صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی اشاره و تاکید کرد: یک بیماری مزمن در کشور و استان وجود دارد که به آمایش محصولات کشاورزی در کشور و استان نرسیده‌ایم و این امر موجب به وجود آمدن مشکلات فراوان در زمینه فروش و صادرات محصولات کشاورزی شده است.
این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: جهاد کشاورزی اشرافیت کافی و وافی در زمینه آمایش محصولات کشاورزی ندارد و برنامه و الگوی مناسبی با توجه به نیاز هر منطقه در سال زراعی در اختیار کشاورزان برای کشت محصول قرار نمی‌دهد، که ما سالانه شاهد انباشت محصولات کشاورزی در کنار جاده‌ها و معضلات کشاورزان هستیم.
وی ادامه داد: در این راستا بایستی جهادکشاورزی به طور اصولی اقدام به رفع مشکل فروش محصولات کشاورزی کنند.جلال زاده تاکید کرد: عمده مشکلات صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی نبود برنامه مناسب برای جذب مشتری و بازاریابی از کشورهای همجوار است که بایستی بیش از این به این موضوع پرداخته شود تا این معضلات و مشکلات کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی حل و رفع شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۳:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


پنج + = 11