تقویت بورس کالا دراستان عامل حل مشکل فروش محصولات کشاورزی است

تقویت بورس کالا دراستان عامل حل مشکل فروش محصولات کشاورزی است

گروه خبر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: تقویت بورس کالا، عاملی اساسی برای حل مشکلات فروش محصولات کشاورزی است که این امر با جدیت دنبال می_شود.
داود غفارپور در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های بورس کالا و توسعه ابزارهای مالی و ارائه خدمات متنوع به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در سطح استان، گفت: معاملات سنتی همواره مشکلات زیادی در نحوه انجام معاملات و نظارت بر آن‌ها، کسب تضامین لازم، اطمینان از کیفیت کالا، کشف قیمت عادلانه و واسطه‌گری داشته است.
وی اضافه کرد: همین دلایل موجب شده سازوکاری نظام‌مند برای انجام معاملات کالایی در دنیا به نام بورس‌های کالایی ایجاد شود و در این‌ بین توسعه ابزارهای مالی و ارائه خدمات متنوع به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ازجمله پتانسیل‌های بورس کالاست.
مدیرکل اموراقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی با اشاره به افتتاح اولیه بورس کالا در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان جزو استان‌های تولیدکننده در حوزه محصولات کشاورزی است، تشکیل بورس در راستای ارتقای سطح تولیدکنندگان کالا و جامعه کشاورزی یک ضرورت به نظر می رسد.
غفارپور ادامه داد: در این زمینه متأسفانه در استان اقدامی صورت نپذیرفته بنابراین جهت تقویت زمینه‌های بورس کالا در آذربایجان‌غربی باید اقدام شود.
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان غربی بیشترین تأثیر را در ارتقا و بهبود فضای کسب‌وکار دارد و اگر دستگاه‌های اقتصادی به‌درستی از ظرفیت‌های خود استفاده کنند رشد و رونق اقتصادی را در استان به دنبال خواهد داشت.سیدسلمان ذاکر گفت: مدیران استانی باید پیگیر مصوبات و مسائل مطرح‌شده در بخش کشاورزی و اقتصادی استان باشند تا نتیجه بگیریم.وی افزود: آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه و هم‌مرزی با سه کشور خارجی، داشتن پایانه‌ها و گمرکات متعدد، معادن غنی و ظرفیت‌های کشاورزی می‌تواند به یکی از توسعه‌یافته‌ترین استان‌های کشور تبدیل شود که به جد با همکاری استانداری و سایر نمایندگان استان پیگیر استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف هستیم.
وی بر تقویت و ایجاد راهکارهای مختلف عرضه بخشی از اقلام میوه و تره بار در بورس و برای فروش و صادرات میوه ازجمله سیب تاکید کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۰ ب.ظ

دیدگاه


نُه + = 12