مشاور ارشد فرمانده کل قوا در اروميه :

تفکر بسیجی حلقه مفقوده جامعه است

تفکر بسیجی حلقه مفقوده جامعه است

گروه خبر:دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا گفت: منش هر انسانی در جامعه مشخص کننده بسیجی بودن یا نبودن وی بوده و حلقه مفقوده جامعه ایرانی تفکر بسیجی است.
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در تجمع بسیجیان ارومیه که در سالن سه هزار نفری شهیدان آهندوست ارومیه برگزار شد، افزود: امروز نیروی بسیج باید به ‌عنوان الگوی اصلی سبک زندگی ایرانی اسلامی شناخته شود و تمام مردم به ‌عنوان بسیجی اصیل در مسیر حق و حقیقت قدم بردارند.
وی اضافه کرد: در سبک زندگی غربی برخوردها و تعاملات غربی بوده و همه تکاپوها برای دنیا پرستی است اما در تفکر بسیجی و سبک زندگی این قشر همه در راستای خدمت عزتمندانه، شرافتمندانه و در راستای پیشرفت نظام اسلامی است.
سردار صفوی بیان کرد: تفکر اسلامی و بسیجی موجب رشد و تعالی افراد در سایه برکت های قرآنی و اسلامی می شود و الگوی معنوی در این زمینه سبک زندگی حضرت امیر المومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) است.
وی با بیان اینکه تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) موجب شده است تا تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان خنثی شود، ادامه داد: بسیج از همان روزهای نخست تشکیل توانسته در میان مردم آزادیخواه جایگاه خود را یافته و در صحنه‌های مختلف سازندگی، فرهنگی، عملیاتی و دیگر زمینه‌ها فعال باشد.
سردار صفوی با اشاره به اینکه بسیج در حال تنومند شدن و همگانی شدن در تمام عرصه هاست، گفت: امروز در تمام دنیا و به ‌خصوص کشورهای آزادیخواه شاهد شکل‌گیری فرهنگ بسیجی هستیم و این به معنی همان صدور تفکر بسیج به جهان است.
وی با اشاره به شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و نقش بسیجیان در این تمدن، اظهار کرد: از شاخصه های تمدن اسلامی که بسیجیان می توانند زمینه ساز و تحقق دهنده آن باشند، ماندگاری و الگوسازی تمدن است . سردار صفوی بیان کرد: تمدن نیازمند قدرت است و تمدن نوین شکل گرفته در ایران اسلامی قدرتش را از اراده میلیونی مردم گرفته است.
وی با بیان اینکه بسیجیان بزرگترین قدرت ملی ایران در تحقق تمدن نوین اسلامی هستند، افزود: فراگیری تمدن ها به تاثیرگذاری اعتقادی و رشد و پویایی و بالندگی آنها بستگی دارد. دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا گفت: جمهوری اسلامی با رهبری قدرتمند خود توانسته دامنه نفوذش را از ایران تا غرب آسیا و در منطقه گسترش دهد. وی نیروهای سازماندهی‌شده در قالب بسیج را پرچمدار صیانت از فرهنگ ایرانی اسلامی نام برد و گفت: اقتدار و عزت جوامع مختلف به ویژه جامعه ایران اسلامی برگرفته از فرهنگ بسیجی است. سردار صفوی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی دارای اقتدار بی مانندی است، بیان کرد: تا زمانی که فرهنگ و الگوی بسیجی در جهان پرچمدار است، هیچ ابرقدرتی توان ایستادگی در برابر ملل آزادیخواه را نخواهد داشت.
*وجود ۷۰۰۰ زن شهیده در کشور بیانگر نقش اثرگذار زنان در دفاع مقدس است
دستیار ویژه رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا، گفت: وجود هفت هزار زن شهیده در کشور بیانگر نقش اثرگذار زنان در دفاع مقدس بوده و آذربایجان غربی با دارا بودن ۷۰۰ بانوی شهیده و به همین میزان بانوی جانباز، جزو استان های پیشتاز در این عرصه است.
همچنین سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در اجلاس بانوان کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی افزود: در این استان بیش از ۵۴۵ نفر از بانوان نیز در بمباران های هوایی به شهادت رسیده اند و نقش زنان مومن و انقلابی این استان چه در پیروزی، چه در استمرار و چه در دوران دفاع مقدس یک نقش کم نظیر بوده است.
سردار صفوی با اشاره به اهمیت خانواده، بیان کرد: هم اکنون که دشمنان از طریق ۲۱ شبکه به زبان های کردی و آذری، کانون خانواده های ایرانی را در این منطقه مورد هدف تهاجم قرار داده اند، رسالت زنان و دختران ما این است که در تحکیم بنیان خانواده، اقتدار، غیرت و هوشمندی خود را نشان دهند.وی بیان کرد: امروز که جنگی نرم کانون خانواده ها را نشانه گرفته است، زنان باید با عشق و محبت این بنیان را مستحکم تر کرده و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنند.
سردار صفوی اظهار کرد: عظمت مادران در همراهی با چند میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس کار سهلی نبوده و این شکوه و عظمت فراموش نشدنی است.
وی در زمینه جایگاه رفیع شهیدان، بیان کرد: جایگاه شهیدان به حدی رفیع است که پیامبر اکرم (ص) برای حضرت امیرالمومنین(ع) درخواست شهادت کرد و خداوند نیز پذیرفت.
وی با بیان اینکه حقیقت هر انسانی به نوع تفکر، سبک زندگی، باورها و هدف او بستگی دارد، گفت: کسانیکه برای اهداف شخصی، جاه طلبی و پست و مقام می جنگند و کشته می شوند، برای همیشه فراموش خواهند شد اما شهدا جاودانه هستند.
وی ادامه داد: همانطور که کربلای حسینی و رشادت های حضرت زینب فراموش نشدنی است، کربلای ایران و مجاهدت های زنان زینب گونه ایران هم فراموش نمی شود.
وی اضافه کرد: شهدای ما در امتداد شهدای کربلا ایثارگری کردند و زنان شهیده ما نیز روزی در میدان جهاد فی سبیل الله بودند و به مانند حضرت زینب به رسالت خود عمل کردند.
وی با بیان اینکه هنوز بعد از گذشت چندین سال از جنگ برگزاری این کنگره ها فضای کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار کرد: ملت ما بیش از ۲۰۰ هزار نفر از فرزندانش را در راه انقلاب فدا کرده اند و ۳۰۰ هزار جانباز و چندین هزار آزاده در ایران اسلامی وجود دارد. سردار صفوی گفت: امروز تفکر و آداب این شهیدان به مردم لبنان و سوریه و یمن منتقل شده و این یکی از بزرگترین خدمات انقلاب اسلامی است که فرهنگ جهاد و شهادت را به ملت های منطقه صادر کرده است .
وی پایان سیطره داعش در سوریه را به معنی صدور انقلاب دانست و افزود: مردم عراق و سایر ملت ها با الگوبرداری از فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان ایرانی در میدان های نبرد، پیروز شدند.
وی با تاکید بر اینکه مردم کشورهای عراق و سوریه پیروزی در مقابل داعش را مدیون شهدای سه کشور عراق، سوریه و ایران می دانند، اضافه کرد: بر همین اساس مردم عراق امروز راه کربلا را باز کرده اند تا وعده امام راحل (ره) مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می گذرد، به بار نشیند.
شهلا تاجفر، رئیس اجلاس بانوان کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی نیز در این آئین گفت: گفتمان سازی الگوی زن مسلمان، اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی ویژه زنان عشایر، چاپ کتب ویژه کنگره و برپایی نمایشگاه های تخصصی از جمله فعالیت های زیرمجموعه اجلاس بانوان در کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی بوده است.
وی جمع آوری آثار ادبی زنان و دانش آموزان شهیده، برگزاری یادواره شهدای شیمیایی سردشت، یادواره شهدای ترور مهاباد، یادواره شهدای ماکو، خوی، چالدران، بوکان، پیرانشهر و سایر شهرستان ها را گامی در راستای برگزاری اجلاس بانوان استان عنوان کرد.
فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی، نیز در این اجلاس گفت: نیمی از جامعه ما بانوان هستند و در نقش همسر می توانند به عنوان رکن اصلی خانواده با تربیت اسلامی فرزندان، ترجمان حیات طبیه قرآنی باشد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرم با اشاره به اقدامات انجام یافته در زمینه ثبت و ضبط نقش بانوان استان در دوران دفاع مقدس به صورت آثاری ماندگار، گفت: اقدامی تحقیقی با همکاری مولفان و اساتید استان در این زمینه انجام شده و نقش بانوان در عرصه جهاد و شهادت را با یک اقدام کاملا علمی گردآوری و بررسی کرده است.
وی با بیان اینکه کیفیت حضور زنان استان در دوران دفاع مقدس به صورت مستقیم و غیر مستقیم بررسی شده است افزود: حضور مستقیم بانوان در دوران دفاع دفاع مقدس در جبهه های غرب و خرمشهر از جمله این مستندات است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا، دبیر ستاد کنگره ??هزار شهید آذربایجان غربی اظهار کرد: کار دیگر بانوان این استان آماده کردن فرزندان برای اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و حضور در بیمارستان ها و پست های امدادی و پرستاری از مجروحان جنگی بوده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


6 + شش =