تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری برای سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان موقوفات آذربایجان‌غربی منعقد شد

تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری برای سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان موقوفات آذربایجان‌غربی منعقد شد

آراز آذربایجان-مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: امسال تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری برای سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان موقوفات آذربایجان‌غربی منعقد شد.
حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت با اشاره به مهمترین اقدمات استان در حوزه دانش‌بنیان اظهار داشت: در این راستا ضمن بازدید از پارک علم فناوری استان و تشریع وضعیت و ظرفیت موقوفات و نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان برای مدیران پارک و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصول تولیدی آنها بازدید و با مدیران در زمینه سرمایه‌گذاری مذاکره شد.
وی با بیان اینکه امسال تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری برای سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان موقوفات آذربایجان‌غربی منعقد شد تصریح کرد: توافق با شرکت دانش بنیان برای کاشت زعفران نیز از سایر اقدامات بوده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: همچنین از خبرگان حوزه کشاورزی به ویژه سازمان کشاورزی استان و قرارگاه خاتم برای رونق و بهره‌وری رقبات کشاورزی استفاده شده و از سوی دیگر تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع برق استان برای راه‌اندازی پنل انرژی خورشیدی ۲۰۰ وات در بقاع متبرکه شهرستان ارومیه و خوی منعقد شده است.
وی در ادامه با اشاره به مهمترین اقدامات استان در حوزه بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیریه و مشارکت‌های موسسات و مردم بیان کرد: با توجه به راه‌انداری مرکز امور خیریه در سازمان مرکزی و لزوم توجه به کمک به اقشار نیازمند جامعه با مشارکت خیرین، ضمن تشکیل شورای امور خیریه در شهرستان‌ها و جمع‌آوری و مساعدت در تمامی زمینه‌ها از جمله بحث کمک به آزادسازی حمایت و تسهیل ازدواج جوانان،کمک به درمان و سلامت خانواده و کمک به ایتام و سرپرستی، از جمله شناسه برنامه‌های مرکز امور خیریه است که در سالهای گذشته از محل درآمد موقوفات حاصل می‌شد و این امر با تدبیر ریاست جدید سازمان رخ می‌دهد.
جوانبخت بیان کرد: از مهمترین این اقدمات برگزاری جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان بود که در محل اداره کل اوقاف برگزار و مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال از سوی خیران، ۲۷۰ میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از سوی سازمان مرکزی، جمع ‌آوری و منجر به آزادسازی تعداد ۲۹ نفر از زندانیان سطح استان شد.
وی اظهار داشت: از دیگر اقدامات در حوزه ازدواج کمک به خرید جهیزیه برای نوعروسان به مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال، کمک به تامین دارو و درمان اقشار نیازمند جامعه به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال و کمک به خانواده‌های نیازمند و ایتام به مبلغ ۶۷۰ میلیون ریال تنها بخشی از مهمترین اقدامات در حوزه خیریه در سال گذشته بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۶ ب.ظ

دیدگاه


نُه − 7 =