تغییر سبک زندگی مخاطب هدف ابزار رسانه ای غرب

تغییر سبک زندگی مخاطب هدف ابزار رسانه ای غرب

گروه اجتماعی: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری خطاب به زنان، یکی ازسیئات تمدن مادی حرکتی است که در مورد زن انجام داده اند گناه بزرگی که تمدن غرب در مورد جنس زن مرتکب شده است نه به این زودی قابل پاک شدن است نه قابل جبران شدن، حتی نه به آسانی قابل بیان کردن است.
متأسفانه غربی ها فرهنگ رایج خودشان را به کل دنیا گسترش داده اند در نظر آنان برای زن یکی از مهمترین وظایف این است که جلوه گری کند و زیبایی خودش را در برابر التذاذ مردان قرار دهد این شده خصوصیت حتمی و لازم زن.
در رسمی ترین مجالس سیاسی، مجال گوناگون مردان با شلوار بلند و پوشیده باید بیایند اما زنان هر چه برهنه تر و عریانتر بیاند اشکالی ندارد این عادی است؟!این طبیعی است؟!
این یک حرکت بر طبق طبیعت است؟! زن بایستی خودش را در معرض دید مردان قرار دهد برای اینکه مایه التذاذ مرد باشد! ظلمی بالاتر ازاین؟اسم این را گذاشته اند آزادی و نقطه مقابلش را گذاشته اند اسارت.
در حالی که احتجاب زن حجاب قرار دادن برای تکریم زن، احترام به زن و ایجاد حریم برای زن است این حریم را شکستند و دارند روز به روز بیشتر می شکنند اسم های گوناگون هم رویش می‌گذارند اولین یا شاید یکی از آثار سوئی که این مسئله بر جای گذاشت ویران کردن بنیان خانواده بود.
بنیان خانواده سست شد خانواده وقتی در جامعه ایی متزلزل شد و از بین رفت آن وقت مفاسد در این جامعه نهادینه می شود.
احساس می کنیم غربی ها ما را بیشتر از خودمان دوست دارند!!
آنچه که امروز علم روانشناسی و علوم رفتاری در شاخه ذهنی به آن رسیده اند این است که برای ماندگاری مطالبی در ذهن باید به صورت مداوم آن را مرور کرد تا حضور آن در ذهن تثبیت شود.
با این وجود شاید بتوان گفت دلیل اصلی ساخت سریالهای بلند مدت خارجی و پخش آن در شبکه های ماهواره ای فارسی چه می تواند باشد و چرا شبکه های ماهواره ای فارسی زبان خارجی سریالهای کوتاه پخش نمی کنند تا بتوانند با نمایش تنوعی از محصولات مخاطب بیشتری جذب نمایند؟
پاسخ این است که همان ماندگاری ذهنی و تأثیر در ضمیر ناخودآگاه انسان است مسئولین این شبکه ها که از سیاست های براندازی غرب به جهت دریافت پول اطاعت می کنند به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت می دهند.آنها به جای اینکه تعداد سریال‌های کوتاه بیشتری پخش نمایند تا از تنوع سریالهای خود مخاطبین زیادی جذب کنند تنوع و تعداد شبکه ها و کانال‌های خود را زیاد نمودند.یعنی شبکه بیشتر با سریالهای بلند بیشتر تا مخاطب از هر نوع سریال که خواست استفاده نماید و این همان چیزی است که آنها می خواهند.
یعنی در بین ۱۴۰ شبکه تلویزیونی ماهواره ای به زبان فارسی بیش از ۱۵ شبکه ماهواره ای فقط سریال‌های بلندمدت برای کشور ایران پخش می‌کنند!
زیرا لازم و ضروری است برای تغییر نگرش ها در مسائل زندگی (چه بپوشیم، چگونه حرف بزنیم، چه کسی را قبول کنیم، چه کسی را رد کنیم چه بخوریم، با چه کسی حرف بزنیم و …)و در کل برای تغییر تمام جزئیات زندگی باید سریال‌های بلند پخش شود تا در ذهن اثر بگذارد.یکی از کارکردهای عمده سریالهای ماهواره ای تبلیغ و ترویج سبک های خاصی از پوشش و آرایش است پوشش و آرایش یکی از مولفه های مهم و تعیین کننده در سبک زندگی و همچنین الگوی مصرف به حساب می آید که همواره در عملیات ضد فرهنگی از آن به عنوان مولفه ای تأثیرگذار استفاده شده است.
به گزارش تیار؛ بر طبق بررسی های انجام شده در سریالهای ماهواره ای به طور کلی اهداف زیر در آنها دنبال می شود: ترویج برهنگی در پوشش به خصوص برای مخاطبان به ویژه برای زنان- ترویج و تشدید مدگرایی و ارائه مدهای به روز در سریال‌های ترکیه ایی- تقلیل حجاب به نمادهای حداقلی در کنار پوشش های غربی و شرقی- تجمل گرایی و اشرافیت در پوشش به ویژه در آثار ترکی و هندی- ترویج کونه ایی از شلخته پوشی و بدپوشی به ویژه در آثار برخی از سریال‌های ماهواره ای غربی و اروپایی- تبلیغ استفاده از لوازم آرایش .
هدف نخست شبکه های ماهواره ای به عنوان ابزار رسانه ای هژمونی غرب تغییر سبک زندگی مخاطب ایرانی و مسلمان در منطقه استراتژیک خاورمیانه است در این میان اهدافی چون تغییر سبک زندگی، ذائقه غذایی، ترویج مشروبات الکلی، پوشش نامناسب، آرایش نامتعارف خانواده نامتعارف، فرزند نامشروع و خیانت از مهمترین مسائلی است که شبکه های فارسی زبان خارجی دنبال می کنند
بی شک داشتن برنامه و هدف دشمن ضروری است اما این دانستن به تنهایی کمکی نخواهد کرد و لازم است تا برنامه ایی مدون و مهندسی شده برای مقابله با این حملات و آسیب ها طراحی شده و به اجرا درآید.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


2 × دو =