نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

تعیین تعرفه‌ مراکز درمانی باید با ملاحظه توان مردم انجام شود

تعیین تعرفه‌ مراکز درمانی باید با ملاحظه توان مردم انجام شود

گروه خبر: رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، با بیان‌ اینکه مسئولان باید در افزایش ۱۳درصدی تعرفه‌های مراکز درمانی غیر دولتی تجدیدنظر کنند تاکید کرد که باید محاسبات دقیقی برای تعیین تعرفه این بخش انجام شود تا دوام داشته باشند و روی پای خود بایستند و متضرر نشوند.
به گزارش آرازآذربایجان ، همایون هاشمی ، در واکنش به افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی برای مراکز درمانی دولتی و ۱۳ درصدی بخش خصوصی توسط هیات دولت برای سال ۹۸، گفت: افزایش قیمت خدمات سلامت و اجتماعی برای مراکز نگهداری، باید با دقت و درایت صورت بگیرد، چرا که بخش عمده‌ای از این خدمات در واحدهای دولتی ارائه می‌شود که در عمل از امکانات و بودجه دولتی استفاده می‌کنند.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعیین تعرفه‌ها باید با توجه به توان مردم و شرایط عمومی کشور با ملاحظاتی انجام شود، بنابراین افزایش ده درصدی برای بخش دولتی کافی است.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیاز است که در تعیین تعرفه ۱۳ درصدی بخش خصوصی تجدیدنظر شود، چرا که تمام سرمایه‌گذاری در مراکز درمانی غیردولتی توسط سرمایه‌گذاران این بخش صورت می‌گیرد، بنابراین باید محاسبات دقیقی برای تعیین تعرفه این بخش انجام شود تا این مراکز بتوانند دوام داشته باشند و به صورت پویا روی پای خود بایستند و متضرر نشوند.
مراکز درمانی غیردولتی باید از حمایت ویژه دولت و بیمه‌ها بهره‌مند شوند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آنچه مسلم است در بخش تعرفه‌گذاری باید تمام خدمات دارای یک قیمت مشخص باشند، ضمن اینکه بخش غیر دولتی باید از طریق حمایت‌های بیمه‌ای و پرداخت به موقع سهم بیمه آنها پویا باشند تا همه بتوانند در صورت نیاز از خدمات این بخش نیز بهره‌مند شوند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: در بخش سلامت چون عمده خدمات به ویژه در حوزه خدمات بیمارستانی و بستری در بخش غیر دولتی منعقد شده است، دولت می‌تواند از سود خود بگذرد و با افزایش محدود قیمت‌ها و تزریق بودجه مستقیم، مردم را از پرداخت هزینه مضاعف معاف کند.
رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تعرفه‌گذاری بخش خصوصی باید با مشارکت سازمان نظام پزشکی، نمایندگان صنوف و بخش غیر دولتی انجام شود و با تورم اقتصادی کنونی همخوانی داشته باشد تا بخش خصوصی متضرر نشود./

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


× نُه = 36