تعلل در صدور استعلام‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی پذیرفتنی نیست

تعلل در صدور استعلام‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی پذیرفتنی نیست

آرازآذربایجان- استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از روند طولانی صدور استعلام‌های مربوط به سرمایه گذاری در استان گفت: نباید انتظار داشته باشیم که با این حجم بروکراسی اداری سرمایه گذاری رونق یابد.
محمدمهدی شهریاری در جلسه کارگروه زیربنایی آذربایجان غربی افزود: اگر دستگاهی در زمان مقرر به استعلام لازم پاسخ ندهد، مثبت تلقی شده و سرمایه گذار می تواند نسبت به اجرای برنامه خود اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین استان تدوین شده و دستگاه های اجرایی در صدور استعلام‌های سرمایه گذاری باید این سند را ملاک کار قرار دهند، اضافه کرد: برای جلوگیری از هدررفت منابع ملی و نیز به صرفه بودن سرمایه گذاری در بلندمدت باید در صدور استعلام و مجوزهای سرمایه گذاری دستگاه هایی اجرایی سند آمایش سرزمین را مدنظر قرار دهند.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دفتر خدمات سرمایه گذاری باید مسیر درست هدایت سرمایه گذاران را مشخص کند، بیان کرد: شناسایی ۱۶۵ فرصت سرمایه گذاری برای این استان با حجم وسیعی از ظرفیت های خدادادی کافی نیست.
شهریاری ادامه داد: متاسفانه در معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان اقدام جامعی که بتواند سرمایه گذار را به درستی هدایت کند، صورت نگرفته است.
وی گفت: دستگاه های اجرایی باید در ارائه لکه های سرمایه گذاری خود به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان سرعت عمل و اهتمام جدی داشته باشند.
همچنان مشکل جذب سرمای

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۱ ق.ظ

دیدگاه

نظرات در این پست بسته شده.