معاون استاندار آذربايجان غربي:

تعرض به دختر مهابادی کذب محض است

تعرض به دختر مهابادی کذب محض است

گروه خبر : معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: تعرض اخلاقی به دختر متوفای مهابادی صورت نگرفته و این قبیل ادعاها از سوی رسانه‌های معاند بوده و کذب محض است.
به گزارش آرازآذربایجان علیرضا رادفر درجلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: تعرض اخلاقی به دختر مهابادی کذب محض است.وی ضمن تشریح موضوعی مبنی بر اینکه ۱۳ اردیبهشت ماه به عبارتی روز یکشنبه هفته گذشته در هتل تارای مهاباد یک خانم از طبقه چهارم سقوط کرده و جان خود را از دست می‌دهد، این موضوع را به خانواده متوفی تسلیت گفت.
وی با اشاره به اینکه موضوع را به طور جدی مورد پیگیری قرار داده‌‌ایم و متهم احتمالی دستگیر شده است، افزود: قوه قضائیه با دقت و قاطعیت این موضوع را پیگیری می‌کند.
رادفر گفت: موردی که سایت‌های معاند اعلام کرده‌اند واقعیت ندارد، من اینجا به صراحت بیان می‌کنم هیچ تعرضی صورت نگرفته است.
وی با تاکید بر اینکه پزشکی قانونی قبل از دفن متوفی این موضوع را مورد بررسی قرار داده، بنابراین وجود مشکل اخلاقی صحت ندارد، گفت: متاسفانه در فضای مجازی چنین ادعاهای بی‌اساس مطرح شده است.
*خاطی احتمالی با نهادهای دولتی و امنیتی ارتباط ندارد
رادفر ضمن ابراز تاسف گفت: یک‌سری سایت‌های اینترنتی وابسته به بیگانه که توسط احزاب معاند و ضدانقلاب هدایت می‌شوند اخباری کذب مبنی بر حضور یک نیروی امنیتی در هتل و مسائل حاشیه‌ای انتشار می‌دهند و این طور القاء می‌کنند، متوفی در حین فرار سقوط کرده است ولی این ادعاها صحت ندارد.
وی افزود: متهم احتمالی این حادثه مشاور بخش خصوصی در ارتباط با چیدمان، دکوراسیون هتل و فعالیت‌هایی از این نوع بود و هیچ ارتباطی با نهادهای امنیتی و دولتی ندارد.
رادفر اضافه کرد: به دنبال این فضاسازی‌ها دیروز عده‌ای از جوانان مهاباد تحریک و تهییج شده، ضمن تجمع در جلوی هتل به آتش زدن آن و وارد کردن خسارت دست می‌زنند.
وی جریحه‌دار شدن احساسات عمومی به ویژه جوانان را قابل پذیرش دانست، گفت: از این رو بنا را بر خویشتنداری و سعه‌صدر نیروهای انتظامی گذاشته بودیم تا موضوع مدیریت و کنترل شود.
رادفر ضمن ابراز تاسف از اینکه جوانان خویشتنداری پلیس را برنمی‌تابیده‌اند، گفت: به دنبال آن با توجه به اینکه جوانان مسئول هتل را در این قضایا مقصر می‌دانستند به هتل خساراتی وارد کردند که این موضوع به عبارتی مقصر بودن یا نبودن مسئول هتل نیز در دست بررسی است.
*این قبیل رخدادها مانع توسعه مهاباد می‌شود
وی با بیان اینکه این رویداد و تحرکات جوانان جایگاه مهاباد و حرکت رو به رشد آن را رو به سوال می‌برد، افزود: در تعطیلات نوروزی امسال نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر به عنوان گردشگر از مهاباد دیدار کرده‌اند.رادفر با اظهار به اینکه در سایه تلاش مدیران و مردم این شهرستان در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، گفت: چند روز آینده همایش با محوریت سرمایه‌‌گذاری به عنوان قطب منطقه‌ای در مهاباد برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: باید به این سوال پرداخت که با این شرایط پیش آمده، فضاسازی‌های صورت گرفته آیا سرمایه‌گذار برای حضور در این شهرستان و فعالیت اقتصادی همچنان رغبت نشان خواهد داد یا خیر.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با خطاب قرا دادن والدین، فرهنگیان، معتمدان و ریش‌سفیدان محلات کنترل جوانان و جلوگیری از هرگونه اقدام احساسی را خواستار شد. وی رده سنی شرکت‌کننده‌ها در تجمع دیروز و حواشی آن را ۱۵ تا ۲۲ سال عنوان و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم جوانان در مسیر حرکت معاندان نظام قرار گرفته و از احساسات آنها استفاده ابزاری شود.
*هیچ گونه تیراندازی توسط نیروی انتظامی صورت نگرفته است
وی ضمن تکذیب صورت گرفتن هر گونه تیراندازی در حوادث اخیر مهاباد، گفت: پلیس فقط با استفاده از روش‌های ضد اغتشاش برای مدیریت اوضاع و متفرق کردن جوانان سعی کردند.
وی ضمن پافشاری بر این نکته که در این حوادث هیچگونه تیراندازی صورت نگرفته است، گفت: حین آتش زدن هتل یک عده برای مهار آتش رفته بودند و عده‌ای دیگر نیز از مداخله خودروهای آتش‌نشانی ممانعت می‌کردند که در این حین درگیری‌هایی بین طرفین با پرتاب اشیاء، سنگ و امثال آن ایجاد شد.
رادفر به مجروح شدن تعدادی از ماموران انتظامی و حاضرین در صحنه اشاره کرد و گفت: این افراد بلافاصله به دلیل آماده‌باش بودن بیمارستان مهاباد برای مداوا اعزام شدند که اکثریت‌شان به صورت سرپایی مداوا و یک نفر در مهاباد جراحی شده و فرد دیگر به مرکز تخصصی چشم تبریز اعزام شد.
رادفر با بیان اینکه این خویشتنداری و بردباری همیشگی نخواهد بود، گفت: اگر احساسات جوانان ما را به کانال‌ها و مسیرهای دیگر سوق دهند، به طور قطع با قاطعیت برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه از دو روز اخیر شبکه‌های ماهواره‌ای بازیچه در دست بیگانه‌، عناصر دموکرات و کوموله این جریان را هدایت می‌کنند، گفت: در صورت لزوم، خویشتنداری می‌کنیم ولی در صورت تداوم این روند با اختشاش‌کنندگان با قاطعیت رفتار خواهیم کرد.
به گزارش آرازآذربایجان، ۱۳ اردیبهشت ماه کارمند دختر هتل تارا در مهاباد از طبقه چهارم این هتل به دلیل نامعلوم سقوط کرده و پیرو همین اتفاق تعدادی از رسانه‌های بیگانه از فرصت سوء‌استفاده کرده و بهره‌برداری‌های سیاسی از این موضوع می‌کنند و در این راستا جوانان مهابادی با به آتش کشیدن این هتل برای ساعاتی رفت‌ و آمد در اطراف هتل تارای مهاباد را برای مردم دشوار ساختند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 1