تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی آذربایجان غربی به ۳۵ هزار نفر رسید

تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی آذربایجان غربی به ۳۵ هزار نفر رسید

آرازآذربایجان-مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از ثبت نام افزون بر ۱۷ هزار نفر روستایی برای استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار خبر داد و گفت: تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی آذربایجان غربی به ۳۵ هزار نفر رسید.
رضا نقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح آخرین عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در حوزه اشتغال اظهار داشت: تاکنون ۳ هزار و ۱۲۶ نفر در زمینه اشتغال فراگیر در استان ثبت‌نام کرده‌اند و علاوه بر آن تاکنون تعداد ۶۳ طرح راه‌اندازی شده و برای ۵۰۶ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
نقی زاده گفت: مؤسسات مالی در حوزه پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغال فراگیر در آذربایجان غربی شامل بانک‌های تجارت، توسعه تعاون، رفاه کارگران، سپه، صادرات، ملت، ملی و کشاورزی است که مبلغ پرداختی از سوی این مؤسسات مالی به ۲۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.
وی افزود: وام تعلق یافته به افراد ثبت نامی با نرخ ۱۸ درصد است که دارای ۲ درصد یارانه است و طبق آیین نامه، یارانه در نظر گرفته شده فقط در آخرین قسط پرداختی محاسبه می‌شود.
وی گفت: بالاترین رقم در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر مربوط به بانک رفاه کارگران با مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان است.
نقی زاده تصریح کرد: آذربایجان غربی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.
وی اظهار داشت: ۶۶ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت‌شده و بعد از استان هرمزگان، استان آذربایجان غربی بیشترین میزان پرداختی را داشته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۶۵ نفر در زمینه اشتغال پایدار روستایی ثبت‌نام کرده‌اند افزود: در این زمینه ۲۶۸ طرح راه‌اندازی شده است که منجر به ایجاد یک هزار و ۹۶ فرصت شغلی شده است.
نقی زاده گفت: بانک‌های عامل در این زمینه شامل بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید بوده است که بانک کشاورزی با پرداخت ۵۰ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان، بیشترین میزان تسهیلات پرداختی را در بین بانک‌ها داشته است.
وی افزود: بیشترین میزان اشتغال‌زایی در حوزه اشتغال پایدار روستایی مربوط به بخش کشاورزی است.
نقی زاده با بیان اینکه ۱۲۰ هزار نفر بیکار جویای کار در آذربایجان غربی وجود دارد خاطر نشان کرد: حدود یک سوم بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و در آذربایجان غربی در مجموع حدود ۳۵ هزار نفر فارغ‌التحصیل بیکار وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵ ب.ظ

دیدگاه


6 + = پانزده