- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

تصمیمات دولت سطح زیر کشت را کاهش می‌دهد

Posted By admin On شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ @ ۱۱:۱۳ ق.ظ In سیاسی,مهاباد | No Comments

گروه خبر: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: افزایش ۱۰ برابری قیمت کود شیمیایی برای کشاورزان قابل تحمل نیست و سطح زیر کشت محصولات کشاورزی از قبیل گندم را با کاهش شدید مواجه می‌کند.
به گزارش آراز آذربایجان،جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص حذف ارز دولتی واردات کود شیمیایی پتاسه و فسفاته، گفت: دولت با حذف ارز دولتی برای واردات کود شیمیایی فسفاته و پتاسه قیمت این محصول مورد نیاز کشاورزان در فصل کشت را از ۵۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش داده است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش ۱۰ برابری قیمت کود شیمیایی فسفاته و پتاسه سطح زیر کشت گندم و هزینه تولید این محصول استراتژیک را افزایش می‌دهد، ادامه داد: دولت با تداوم افزایش تنها ۲۰ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم و افزایش هزینه‌های تولید کماکان برای تامین نیاز داخلی باید اقدام به واردات این محصول با قیمتی بیش از ۷ هزار تومان کند.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حذف ارز دولتی واردات کود شیمیایی فسفاته و پتاسه با اهداف سال جهش تولید مغایرت دارد، عنوان کرد: در سال جهش تولید باید اقداماتی داشته باشیم تا کیفیت و میزان برداشت محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش ۱۰ برابری قیمت کود شیمیایی برای کشاورزان قابل تحمل نیست، اضافه کرد: تصمیمات دولت در حوزه کشاورزی، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی از قبیل گندم را با کاهش شدید مواجه می‌کند.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در صورت عدم تجدید نظر دولت در خصوص حذف ارز دولتی واردات کود شیمیایی فسفاته و پتاسه نیاز به واردات گندم افزایش پیدا می‌کند در حالی که ادعای خودکفایی در زمینه این محصول استراتژیک را داریم.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%aa%d8%b5%d9%85%d9%8a%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%b3%d8%b7%d8%ad-%d8%b2%d9%8a%d8%b1-%da%a9%d8%b4%d8%aa-%d8%b1%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%85%d9%8a%e2%80%8c%d8%af%d9%87/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.