تصفیه خانه فاضلاب گلمان ارومیه وارد مدار بهره برداری شد

تصفیه خانه فاضلاب گلمان ارومیه وارد مدار بهره برداری شد

آرازآذربایجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: تصفیه خانه فاضلاب گلمان ارومیه در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه و ارائه خدمات به ساکنان این منطقه وارد مدار بهره برداری شد.
رسول اکبری افزود: این طرح از ۲۶ فروردین ماه سال جاری به بهره برداری رسیده و ظرفیت تعریف شده برای آن حدود هفت هزار مترمکعب در شبانه روز است.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف احداث این سامانه، تولید پساب استاندارد و هدایت آن به سمت دریاچه ارومیه بوده که این امر نیز در حال انجام است.
وی در خصوص جزئیات این انتقال بیان کرد: خط لوله پلی اتیلنی با سایز ۸۰۰ میلی متر و طول ۱٫۴ کیلومتری در راستای انتقال پساب تصفیه شده شهرک گلمان احداث شده است و عملیات انتقال به صورت تدریجی انجام می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون برای اجرای این طرح ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
اکبری گفت: طرح سامانه فاضلاب گلمان شامل شبکه جمع آوری، خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه است و فاضلاب این شهرک را از طریق خط لوله پلی اتیلنی دو جداره به صورت مجزا به تصفیه خانه گلمان وارد می کند.
وی افزود: تاکنون شاهد اجرای حدود ۲۰ کیلومتر شبکه فرعی و اصلی لوله گذاری در سطح شهرک گلمان در معابر بوده ایم و این روند ادامه می یابد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


+ دو = 4