تصفیه خانه ارومیه۵۱میلیون مترمکعب پساب روانه دریاچه ارومیه می کند

تصفیه خانه ارومیه۵۱میلیون مترمکعب پساب روانه دریاچه ارومیه می کند

آراز آذربایجان – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: با اتمام ساخت مدول سوم تصفیه خانه ارومیه سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب پساب روانه دریاچه ارومیه می شود.
علیرضا رضوی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب ارومیه هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: با بهره برداری از این طرح، ضمن تأمین بهداشت و سلامت مردم در پایین دست تصفیه خانه، تعهد شرکت آب و فاضلاب در راستای احیای دریاچه ارومیه مبنی بر تأمین سالانه ۵۱ میلیون متر مکعب پساب استاندارد را نیز محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه برای انتقال پساب حاصل از این تصفیه خانه به دریاچه ارومیه، ۱۱ کیلومتر خط انتقال پیش بینی شده که از این میزان تاکنون هشت کیلومتر اجرا شده است اضافه کرد: در حال حاضر ۳۸ میلیون مترمکعب در ثانیه از طریق تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، ۷ میلیون مترمکعب در ثانیه از طریق تصفیه خانه بوکان، ۳ میلیون مترمکعب از طریق تصفیه خانه سلماس، ۶ میلیون مترمکعب در ثانیه از طریق تصفیه خانه فاضلاب میاندوآب، ۸ میلیون مترمکعب در ثانیه از طریق تصفیه خانه فاضلاب مهاباد، ۷ میلیون مترمکعب در ثانیه از طریق تصفیه خانه فاضلاب نقده و یک میلیون مترمکعب در ثانیه از طریق تصفیه خانه فاضلاب گلمان ارومیه وارد دریاچه ارومیه می‌شود.
رضوی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد احیای دریاچه ارومیه تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۵ میلیون مترمکعب از پساب تصفیه شده به حوزه دریاچه ارومیه رهاسازی شود که در این راستا پساب تصفیه شده تصفیه خانه‌های فاضلاب ارومیه، بوکان، سلماس، میاندوآب، مهاباد، نقده و گلمان ارومیه، به دریاچه نیلگون ارومیه رهاسازی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با تاکید بر ساماندهی مخازن ذخیره آب گفت: از نظر مخازن ذخیره آب در استان، از استاندارد تعریف شده عقب هستیم، هم در بخش آب شرب شهری و هم در آب شرب روستایی نیاز به توسعه و ظرفیت سازی مخازن ذخیره آب وجود دارد.
وی یادآور شد: امسال طرح تصفیه خانه فاضلاب ارومیه از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه اجرایی می‌شود که براساس برنامه ریزی به عمل آمده شاهد بهره برداری از این طرح در سال جاری خواهیم بود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


× 6 = بیست چهار