معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري آذربايجان غربي:

تصادفات منتهی به فوت از ۵ جرم نخست استان است

تصادفات منتهی به فوت از ۵ جرم نخست  استان است

گروه خبر: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی تصادفات منتهی به فوت از پنج جرم نخست استان محسوب می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان، پرویز علیزاده در جلسه کمیته پیشگیری‌های وضعی، امنیتی و انتظامی با موضوع تحلیل و بررسی آمار تصادفات منتهی به صدمات بدنی در آذربایجان غربی که در سالن جلسات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: در آذربایجان غربی تصادفات منتهی به فوت از پنج جرم نخست استان آذربایجان غربی محسوب می‌شود.وی افزود: حجم عظیمی از پرونده‌های تعزیراتی در دادگستری استان، اجرای احکام و حبس افراد مجرم به جهت تصادفات ناشی از صدمات بدنی غیر عمدی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: در میان تصادفات جرحی بیشترین مورد مربوط به نقص عضو است.
علیزاده تصریح کرد: نیروی انتظامی و و راهنمایی و رانندگی با همکاری معاونت پیشگیری وقوع جرم در این امر ورود و تا حدی موفق عمل کرده و توانسته این معضل را مهار کند.
وی اظهار داشت: آمار تصادف جاده‌ای منجر به صدمات بدنی با کاهش ۷٫۸ درصدی همراه بوده که بیشترین این تصادفات برون شهری بوده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: تصادفات منجر به فوت در جاده‌های آذربایجان غربی با کاهش ۹٫۸ درصدی مواجه شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
علیزاده گفت: امسال تصادفات ناشی از صدمات بدنی در درون شهری ۶٫۹۸ درصد و برون شهری ۱۳ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی افزود: بنا بر آمار صورت گرفته در چهار ماه نخست امسال در برخی از شهرستان‌های آذربایجان غربی مانند پیرانشهر تصادفات ناشی از صدمات جرحی و بدنی جرم نخست محسوب شده در حالی که وقوع این جرم در شهرستان‌های ارومیه، چایپاره و سلماس و تکاب جزء چهار جرم محسوب نمی‌شود.
علیزاده با تفکیک شهرستان‌های آذربایجان غربی اظهار داشت: تصادفات ناشی از صدمات بدنی در شهرستان خوی جرم سوم، میاندوآب جرم چهارم، شاهین‌دژ، پلدشت و خوی جرم چهارم اعلام شده است.
*آذربایجان غربی در تصادفات جاده‌ای رتبه هفتم کشور را داراست
رئیس شورای ترافیک استانداری آذربایجان غربی هم گفت: استان رتبه هفتم کشور را در تصادفات جاده‌ای به خود اختصاص داده است.پیمان آرامون اظهار کرد: براساس قانون توسعه، تصادفات جاده‌ای باید ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته باشد که این میزان هنوز در آذربایجان غربی به حد نصاب نرسیده است.وی به بیشترین نوع تصادف اشاره کرد و گفت: بیشترین تصادفات منجر به فوت مربوط به عابران پیاده بوده که به دلیل عدم رعایت قوانین رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس شورای ترافیک استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز تصادفات جاده‌ای و صدمات بدنی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
آرامون تصریح کرد: اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان برای پیاده‌روسازی و نیز ۳۰۰ میلیون تومان جهت احداث پل عابر پیاده از جمله اقداماتی بوده که به منظور کاهش تصادفات عابران پیاده‌‌ اختصاص یافته است.وی افزود: نصب تابلوهای هشدار دهنده، پنس‌کشی، احداث پل عابر پیاده، تعریض خیابان‌ها و جاده‌های برون‌شهری و داخل شهری از اقدامات مهم شورای ترافیک در استان است.
رئیس شورای ترافیک استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: استان رتبه هفتم کشور در تصادفات جاده‌ای منجر به صدمات بدنی را به خود اختصاص داده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


9 + = شانزده