- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

تشکیل ۷۰ پرونده مربوط به تراکنش های بالای بانکی در آذربایجان غربی

Posted By admin On اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ @ ۱۲:۳۳ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آرازآذربایجان-مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه سازمان مالیاتی به دنبال پیشگیری از فرار مالیاتی است به موضوع ماده ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم و نقش شفاف ساز آن اشاره کرد و گفت: موضوع بررسی تراکنش های بالای بانکی در راستای اجرای این ماده قانونی و بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط بانک ها صورت می گیرد .
به گزارش آرازآذربایجان، یعقوب مزرعه لی در آغاز سمینار آموزشی « نحوه تکمیل و ارسال صورت معاملات فصلی » که در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اطلاع رسانی های صورت گرفته در چارچوب دوره های آموزشی باعث تعامل و همکاری بیشتر مؤدیان و دستگاه مالیاتی شده و از این طریق اختلافات موجود به حداقل کاهش یابد.
وی با اعلام اینکه تلاش های خوبی در جهت رفع اختلافات مالیاتی در استان صورت گرفته، به ایجادگروه ویژه رسیدگی به پرونده های بزرگ مالیاتی استان اشاره کرد و افزود: رسیدگی به پرونده ها در این گروه ویژه با محوریت تعامل و تفاهم با مدیران عامل و مدیران مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی و تولیدی استان صورت می گیرد .
مزرعه لی تصریح کرد: در این راستا قدم بزرگی در کاهش اختلافات مالیاتی و جلب رضایت مؤدیان
استان برداشته شده و از ۱۹۶ پرونده بزرگ مالیاتی رسیدگی شده در سال های ۹۶-۹۵ در استان ، ۱۵۴ پرونده بدون اعتراض مؤدی و همراه با قبولی دفاتر مالیاتی اختتام یافته است .
وی خاطرنشان کرد: ۷۰ پرونده مربوط به تراکنش های بالای بانکی در استان تشکیل شده که نتیجه آن مطالبه ۸۰۰ میلیارد ریال مالیات از عمدتا کسانی بوده که اصلا فاقد پرونده مالیاتی بوده اند .
*ایجادگروه ویژه رسیدگی به پرونده های بزرگ مالیاتی آذربایجان غربی
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی به ایجادگروه ویژه رسیدگی به پرونده های بزرگ مالیاتی استان اشاره کرد و یاد آور شد: رسیدگی به پرونده ها در این گروه ویژه با محوریت تعامل و تفاهم با مدیران عامل و مدیران مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی و تولیدی استان صورت می گیرد .
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی به ایجادگروه ویژه رسیدگی به پرونده های بزرگ مالیاتی استان اشاره کرد و گفت: رسیدگی به پرونده ها در این گروه ویژه با محوریت تعامل و تفاهم با مدیران عامل و مدیران مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی و تولیدی استان صورت می گیرد .


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%aa%d8%b4%da%a9%db%8c%d9%84-%db%b7%db%b0-%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%a8%d9%88%d8%b7-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%d9%86%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.