تشکیل۸۰۰۰پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی

تشکیل۸۰۰۰پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان- معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل هشت هزار و ۴۲۸ فقره پرونده تخلف صنفی در استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.
ایرج مرندی در خصوص جزئیات این پرونده‌ها اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۱ هزار بازرسی در استان در بخش‌های مختلف صنفی انجام گرفته که این بازرسی‌ها منجر به تشکیل هشت هزار و ۴۲۸ پرونده تخلفی صنفی به ارزش ۷۹۵ میلیون ریال شده است.
وی با بیان اینک در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در زمینه کالای اساسی در سطح استان وجود ندارد، ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۶۹۲ شکایت مردمی در سامانه ثبت شده که از این تعداد ۶۳۳ مورد به صورت حضوری و مابقی به صورت غیرحضوری و سامانه ۱۲۴ بود.
وی افزود: در این مدت بیشترین شکایت مردمی در خصوص نان با یک هزار و ۱۲۸ مورد، خواربار با ۳۶۹ مورد، میوه ۱۱۷ مورد، مصالح ساختمانی ۱۱۷ مورد، لوازم الکتریکی ۷۵ مورد، مرغ ۶۹ مورد و سلیمان ۶۸ مورد در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.
معاون نظارت، بازرسی و حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در بخش خدمات نیز در این مدت ۶۴ مورد شکایت از خدمات خواربار فرشی، ۵۷ مورد از مشاوران املاک، ۴۴ مورد از کافی‌نت‌ها و ۳۱ مورد از صنایع چوب و کابینت‌سازی‌ها صورت گرفت.
مرندی خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و همچنین سطح عرضه کالا در سطح بازار با قدرت در حال انجام است و اولویت کاری بازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت در سطح استان نظارت کامل بر نحوه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است.
وی تصریح کرد: جهت ایجاد تعادل در بازار بخصوص برای متعادل کردن سطح عرضه و تقاضای کالاهای اساسی طرح‌های مختلفی مد نظر این معاونت قرار دارد و در همین راستا شهروندان عزیز برای جلوگیری از ایجاد تلاطم در بازار به مقدار مورد نیاز خود خرید کنند تا کمبودی در بازار ایجاد نشود.
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از کشف انبار احتکار روغن در استان خبر داد و گفت: طی بازرسی از انبارهای کالاهای اساسی سطح ارومیه ۱۹ تن انواع روغن نباتی مایع و جامد که در یکی از انبارها احتکار شده بود، کشف و پرونده احتکار ۲ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریالی این انبار پس از تکمیل جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
وی اضافه کرد: همچنین در بازرسی دیگری، ۹ هزار و ۶۴۰ کیلو گرم روغن نباتی و تعداد یک هزار و ۹۲۸ حلب ۵ کیلویی از انبار دیگری کشف شد که ارزش آن به یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال می‌رسید.
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۲ فقره پرونده احتکار به ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال در استان تشکیل شده که در حال رسیدگی در تعزیرات حکومتی است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


× یک = 2