تسهیل موانع صادرات سیب/سردخانه ها از مالیات ارزش افزوده معاف شدند

تسهیل موانع صادرات سیب/سردخانه ها از مالیات ارزش افزوده معاف شدند

ارومیه – نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه گفت: بر اساس قانون جدید ارزش افزوده بخش کشاورزی از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف شد.
بهنام تاج الدینی در گفتگو با بیان اینکه با معافیت پرداخت ارزش افزوده بخش کشاورزی به خصوص سیب موانع صادرات سیب در استان برداشته شده و روند صادرات تسهیل می‌یابد.
وی با بیان اینکه امسال در راستای مانع زدایی از صادرات سیب اقدامات خوبی در حال انجام است، گفت: با وجود تصویب قانون معافیت مالیات بر ارزش افزوده از اردیبهشت امسال اما این قانون از ۱۳ دی ماه قابلیت اجرایی دارد ولی مشمول سیب‌های ذخیره شده در سردخانه‌های استان می‌شود که خبر خوبی برای بخش کشاورزی استان است.
تاج الدینی با بیان اینکه هم اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ تن سیب از استان به خارج کشور صادر می‌شود، گفت: با اجرای این طرح ۹ درصد ارزش افزوده پرداختی معاف شده و روند صادرات تسریع می‌یابد.
وی با اشاره به افزوده شدن کشور ازبکستان برای حذف عوارض گمرکی صادرات سیب استان گفت: در حال حاضر عوارض گمرکی صادرات سیب آذربایجان غربی به کشورهای ازبکستان و عراق به صفر رسیده است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه افزود: پیش از این برای صادرات هر کیلو سیب درختی، گمرک عراق ۱۰ هزار تومان عوارض گمرکی دریافت می‌کرد که این تعرفه حذف شده است‌.
تاج‌الدینی با اشاره به اینکه کشور ازبکستان نیز تعرفه صادرات سیب را لغو کرده است گفت: برای حذف تعرفه گمرکی سیب آذربایجان‌غربی به سایر کشورها نیز نیاز مند توسعه دیپلماسی و رایزنی اقتصادی هستیم.
وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار سردخانه‌ها از ارزش افزوده معاف می‌شوند، گفت: ۳۶۰ سردخانه در استان وجود دارد که ظرفیت آنها بالای یک میلیون تن است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


چهار × = 12