تسهیل در امر ازدواج راهی موثر برای افزایش جمعیت است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیل در امر ازدواج و برداشتن موانع از پیش پای جوانان، راهی موثر برای افزایش جمعیت است.
نادر قاضی پور در گفت و گوی اختصاصی افزود: با توجه به پیر شدن تدریجی جمعیت کشور و نیاز جامعه به نیروهای جوان و تازه نفس باید بسترهای لازم برای ازدواج جوانان فراهم شود.
وی اظهار کرد: برخی مانع تراشی‌های خانواده‌ها، مهریه‌های کلان و مسائل دیگر باعث افزایش سن ازدواج و یا در مرحله‌ای موجب دلسرد شدن جوانان از تشکیل خانواده می‌شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: نگاهی به آمار جمعیت جوانان مجرد نشان می‌دهد سن ازدواج بسیاری از جوانان گذشته و هنوز نتوانسته‌اند تشکیل خانواده بدهند و همین امر یکی از عواملی است که جمعیت را در حالت ثابت نگه داشته است.
نماینده مردم ارومیه اضافه کرد: امروز باید با جدیت تمام و با به‌کارگیری شیوه‌های مختلف، فرهنگ افزایش جمعیت در جامعه نهادینه و بر شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر خط بطلان کشیده شود.
قاضی پور ادامه داد: جهان غرب زمانی شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر را در سراسر جهان سر داد اما زمانی که متوجه تبعات ناخوشایند این شعار شد.
بلافاصله در داخل کشورهای خودشان دستور افزایش جمعیت را صادر کرد اما تاکید کرد این شعار در کشورهای جهان سوم همچنان باید عملی شود.
وی افزود: عرصه‌های مختلف کشور تنها به دست نیروهای جوان و مبتکر اداره می‌شود و این نیروها در سایه عملی شدن شعار افزایش جمعیت پرورش می‌یابند.سیاست‌های کلی افزایش جمعیت چندی پیش از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = سه