نماينده مردم خوي در مجلس:

تسهیلات بانکی از ریل تولید منحرف شده است

تسهیلات بانکی از ریل تولید منحرف شده است

گروه خبر:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انحراف تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای تولید، گفت:برج سازی با استفاده از منابع بانکی قابل قبول نیست. سید تقی کبیری با تاکید بر لزوم جلوگیری از انحراف تسهیلات بانکی گفت:تسهیلات بانکی باید هدفمند پرداخت شود بنابراین هیچ توجیهی ندارد، تسهیلات بخش تولید، در جای دیگر هزینه شود.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بخش تولید با کمبود نقدینگی روبرو بوده، این در حالی است بخشی از منابع بانکی در نظر گرفته شده برای این بخش وارد بخش مسکن شده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از برج سازی با استفاده از منابع بانکی اختصاص داده شده برای بخش تولید، افزود:باید پذیرفت عدم نظارت موثر از سوی بانک مرکزی از عوامل موثر در انحراف تسهیلات بانکی محسوب می شود.
کبیری با بیان اینکه باید کارگروه هایی در شبکه بانکی تشکیل شود و در خصوص مطالبات معوق بانکی تصمیم جدی اتخاذ کنند،گفت:برخی از تسهیلات گیرندگان وام های اخذ شده به نام تولید را، در بخش مسکن سرمایه گذاری کرده اند و به دلیل اینکه این بخش در رکود است در برابر تسویه وام مقاومت می کنند.
وی افزود:باید نرخ سود وام های بانکی در بخش تولید متناسب با نرخ تورم باشد تا تولیدکننده مجبور نباشد بخاطر نگرانی از پایین بودن نرخ سود در تولید؛ منابع اخذ شده را در بخش دیگری سرمایه گذاری کنند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظر گرفته میزان تسهیلات در بخش مسکن مکانیزم خاص خود را دارد، یادآور شد:بخش نظارتی بانک مرکزی باید با تدابیر لازم را اتخاذ کند تا معوقات بانکی وصول شود تا بخشی از منابع لازم برای بخش تولید و ارائه وام های خرد تامین شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۴:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


4 × = بیست چهار