رئيس پليس راه آذربايجان‌غربي:

تست الکل از رانندگان مخاطره‌آمیز استان انجام می‌شود

تست الکل از رانندگان مخاطره‌آمیز استان انجام می‌شود

گروه خبر:رئیس پلیس راه استان آذربایجان‌غربی گفت: تست سنجش الکل و مواد مخدر از رانندگان مخاطره‌آمیز آذربایجان‌غربی انجام می‌شود. سرهنگ عباس فرمانی، با اشاره به اقدامات پلیس در طرح زمستانه اظهار داشت: در این باره نسبت به اعمال قانون مرتکبین کلیه تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز،استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، حرکت از حاشیه سمت راست راه‌ها، عدم رعایت فاصله طولی، عدم حرکت بین خطوط، عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران و عدم استفاده از کمربند ایمنی در حین رانندگی اقدام می‌شود.
فرمانی گفت: برای اجرای این طرح با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه دپوی شن و نمک در انبار راهداری‌ها و قرار دادن گونی حاوی شن و نمک در حاشیه محدوده‌های برف‌گیر راه‌های استان برای استفاده در مواقع اضطراری و پیش‌بینی جرثقیل سنگن هماهنگی شده است.
وی تصریح کرد: در واقع برنامه‌های انجام گرفته به گونه‌ای است که تا استقرار واحدهای امدادی، اورژانس، هلال احمر و راهداری در کنار پاسگاه‌های پلیس راه، به صورت متمرکز برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم فراهم شود.
رئیس پلیس راه استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی لازم به منظور هم پوشانی و تعامل بیشتر واحدهای انتظامی استان، شهرستان و پاسگاه‌ها با رده‌های راهور و پلیس راه انجام شده است، بیان کرد: علاوه بر آن برنامه‌ریزی با سایر سازمان‌های امدادی برای اجرای بهتر و سریع‌تر ماموریت محوله به عمل آمده است.به گفته فرمانی، تیم‌های عملیاتی مجری طرح زمستانی در وضعیت اضطراری باید با همکاری تیم‌های برف‌روبی و هلال احمر و عوامل امداد مستقر در حوزه فعالیت از بروز تنگناهای ترافیکی به ویژه انسداد راه جلوگیری و در حد توان در مورد امداد و نجات مصدومان حوادث و در راه ماندگان اقدام کنند.
*انجام تست اعتیاد از رانندگان در آذربایجان غربی
وی اظهار داشت: در طول اجرای طرح زمستانه پلیس راه استان که از ۱۷ آذر ماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد، تست سنجش الکل و مواد مخدر از رانندگان مخاطره آمیز انجام می‌شود.
رئیس پلیس راه استان آذربایجان‌غربی گفت: با توجه‌ به‌ وضعیت آب‌ و هوایی در‌ استان و شرایط جوی آن، هر سال‌ با آغاز فصل‌ پاییز با تغییرات‌ سریع جوی، افزایش‌ سرمای‌ هوا و نیز بارش برف‌ و باران‌ در بیشتر محورهای اصلی مواصلاتی و جاده‌ها به‌ ویژه‌ در مناطق‌ کوهستانی‌ و برف‌‌گیر شرایط خاصی‌ ایجاد و احتمال‌ انسداد معابر به‌ سبب‌ بارش برف‌ سنگین‌، بوران‌ و کولاک، سقوط بهمن و آب‌ گرفتگی‌ وجود دارد‌.
وی با ابراز تاسف از اینکه بر اثر یخبندان‌ و لغزندگی‌ سطح‌ جاده‌‌ها و کاهش‌ میدان‌ دید، ضریب‌ ایمنی‌ تردد وسایل‌ نقلیه‌ به‌ طور چشمگیری‌ کاهش‌ و سوانح‌ جاده‌‌ای‌ و در راه‌ ماندگی‌ افزایش‌ می‌‌یابد‌ افزود: برای مواجهه با این مشکلات لازم‌ است‌ تدابیر و اقدامات‌ خاصی‌ برای‌ کنترل‌ عبور و مرور و مدیریت‌ صحیح‌ بر مشکلات‌ ترافیکی‌ انجام پذیرفته تا شاهد ایجاد کمترین سوانح و حوادث در جاده هایمان باشیم.پلیس راه فرماندهی آذربایجان غربی اظهار داشت: پلیس سعی دارد که با آغاز فصل سرما و ریزش نزولات آسمانی با حضور تیم‌های محسوس و نامحسوس به صورت شبانه‌روزی در خدمت هموطنان و هم‌استانی‌ها باشد.
*پلیس روستایی در استان راه اندازی می شود
وی از راه‌اندازی پلیس روستایی در استان خبر داد و تصریح کرد: در این باره تیم‌های طرح زمستانی در تمام راهدارخانه‌ها و معابر صعب‌العبور مستقر شده و با بهره‌گیری از ۵۵۰ نفر از نیروها به صورت شبانه‌روزی در این طرح خدمت‌ می‌کنند.
فرمانی با ابراز تاسف از اینکه نخستین و اصلی‌ترین دلیل تصادفات در استان آذربایجان‌غربی عدم توجه به جلو است افزود: بی‌شک رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تنها راه کاهش خطرات و تصادفات در جاده‌ها است.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، رئیس پلیس راه استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه به رانندگان توصیه می‌شود که در پیچ‌ها، گردنه‌ها، سربالایی‌ها، سرپایینی‌ها و پل‌ها که احتمال یخ‌زدگی بالا بوده به ویژه در شب با احتیاط رانندگی کنند گفت: از سوی دیگر تمامی مسافران باید با رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان یافته و سپس گام به جاده‌ها بگذارند

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


8 − هشت =