تزریق ۱۶ هزار دُز واکسن از ابتدای اردیبهشت در آذربایجان‌غربی

تزریق ۱۶ هزار دُز واکسن از ابتدای اردیبهشت در آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان، رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: فقط ۱۶ هزار دُز واکسن از ابتدای اردیبهشت تا روز گذشته در استان تزریق شده که نشان دهنده تزریق کمی بیشتر از یک‌هزار دُز در روز است.
علی افشانی افزود: در این مدت، ۶ هزار و ۵۵۱ دُز از واکسیناسیون نوبت سوم، ۶ هزار و ۴۲۳ دُز از نوبت دوم و فقط سه هزار و ۱۱۹ دُز از نوبت اول در استان تزریق شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون، بیش از ۶ میلیون و ۶۸ هزار دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق و البته میزان تزریق از ابتدای سال جاری تاکنون به شدت کمتر شده است.
رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: امیدواریم استقبال از واکسیناسیون به روزهای زمستان و پاییز سال گذشته بازگردد و شهروندان، با استقبال بیشتری در مراکز واکسیناسیون علیه کرونا حاضر شوند.
افشانی گفت: البته در اردیبهشت ماه امسال، روند بیماری کرونا هم کاهشی بوده به طوری که در این ماه، حدود ۳۰۰ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۱۱ نفر هم متاسفانه جان خود را از دست داده اند.
وی اظهار امیدواری کرد که با تداوم واکسیناسیون، روند کاهشی کرونا در آذربایجان غربی ادامه یابد.
در حال حاضر ۱۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری بوده و ۱۱ نفر از آنان به ونتیلاتور متصل هستند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 9