ترسیم مطالبات رهبری در حوزه آموزش و پرورش ضروری است

ترسیم مطالبات رهبری در حوزه آموزش و پرورش ضروری است

آرازآذربایجان- معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این نهاد بنیاد تولید علم در کشور است، گفت: ترسیم مطالبات مقام معظم رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش ضروری است.
علی ذوعلم روز پنجشنبه در نشست علمی و تخصصی با معاونان، کارکنان و روسای ادارات آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اهمیت و جایگاه پژوهش را ترسیم کردند و طبق تاکید معظم له، پیشرفت کشور نیازمند تولید علم در این زمینه است.
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب روایتی واقع بینانه از حرکت گذشته و آینده کشور است که باید آن را به جامعه منتقل کرد، ادامه داد: نسل امروز نیازمند یک خودآگاهی عمیق نسبت به انقلاب و جامعه است که مطالعه بیانات رهبری به این امر بسیار کمک می کند.
وی با اشاره به اجرای طرح بوم در برخی مدارس، هدف از اجرای این طرح را آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی دانست و بیان کرد: در سازمان پژوهش از این طرح دفاع می شود و اگر عرصه ای برای تبلور خلاقیت ها و جود داشته باشد، این طرح بهترین ظرفیت به شمار می رود.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در برخی مدارس و مناطق اشکالاتی در مسیر اجرای این طرح بود که آسیب شناسی های لازم در این زمینه انجام شده است.
ذوعلم با اشاره به تمرکز زدایی در زمینه تالیف کتاب های درسی گفت: مشارکت استان ها در این زمینه مهم بوده و از ایده های نو در این زمینه حمایت می شود.
در این نشست مسائل و مشکلات آموزشی استان آذربایجان غربی با حضور معاون پژوهش و برنامه ریزی وزیر و مدیر کل، معاونان و روسای ادارات آموزش و پرورش استان بررسی شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


یک + 4 =