کاهش دید افقی//

تردد در جاده های آذربایجان غربی کند است

تردد در جاده های آذربایجان غربی کند است

آرازآذربایجان- بارش برف ضمن اینکه موجب سفید پوش شدن منطقه شده و افت شدید دمای هوا شده اما در حال حاضر محورهای اشنویه – نقده، اشنویه – ارومیه و اشنویه – پیرانشهر هم اکنون با پدیده مه غلیظ مواجه است و تردد در آنها به کندی صورت می پذیرد.
سایر محورهای استان نیز تردد با رعایت نکات ایمنی از جمله زنجیر چرخ امکانپذیر بوده و به دلیل تداوم بارش برف محورهای مواصلاتی استان برخی محورها با کندی تردد مواجه است.
بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، سامانه بارشی دیگری از شامگاه چهارشنبه وارد استان می‌شود که به شکل برف و باران در نواحی جنوبی و مرکزی فعال است و گستردگی فعالیت این سامانه در روزهای پنج شنبه تا ظهر روز جمعه در اکثرا مناطق استانمان خواهد بود.
بارش برف تا روز جمعه در آذربایجان غربی تداوم دارد
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی استان گفت: بررسی آخرین نقشه های پیش یابی نشان دهنده ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه تا اواخر وقت روز جمعه به استان است که سبب بارش باران و برف، مه آلودگی و کاهش دما خواهد شد.
مهدی صابری ادامه داد: طی این مدت با توجه به بارش برف و کاهش دید، اخلال در تردد شهری و جاده های مواصلاتی، بویژه در جنوب استان پیش بینی می شود، از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم جهت تجهیز خودرو به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در جاده های برف گیر به عمل آید.
وی اضافه کرد: مه آلودگی و بارش پراکنده در برخی نقاط استان گزارش شده که پیش بینی می شود بتدریج تا ظهر امروز بر شدت بارش ها افزوده شود.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی بارش ها طی ۲۴ ساعت گذشته در استان را سردشت ۳۸.۴، تکاب ۳۳.۸، بوکان ۲۸.۴، مهاباد ۲۴.۶، پیرانشهر ۲۱، نقده ۹.۹، اشنویه ۱۴.۵، سلماس ۶.۵، چایپاره ۰.۹، ماکو ۰.۱ عنوان کرد.
تردد در تمامی محورهای آذربایجان غربی جریان دارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با وجود بارش برف و کولاک تردد در تمامی محورهای استان تداوم دارد و در برخی محورها تردد کند است.
ارسلان شکری با بیان اینکه از روز دوشنبه بارش برف در اکثرا نقاط استان به ویژه نقاط جنوبی استان آغاز شده است افزود: بیشترین بارش‌ها در شهرستان شاهین دژ به سمت تکاب وپیرانشهر-تمرچین به ثبت رسیده است.
وی گفت:از همان ساعات اولیه بارش برف، در محورهای مواصلاتی و گردنه‌ها عملیات برف روبی و نمک پاشی توسط راهداران صورت گرفته و هم اکنون تردد در تمامی محورهای استان برقرار، اما کند، است و مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تمامی رانندگان به ویژه رانندگان دستگاه‌های سنگین خواست که قبل از سفر کردن از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل فرمایند و حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
شکری ادامه داد:طرح راهداری زمستانی همزمان با سراسر کشور از ۲۲ آذر آغاز و تا ۲۲ اسفند ماه ادامه دارد، که در این طرح تمامی نیروها به صورت شبانه روز در گردنه‌های برف گیر، نقاط کوهستانی و صعب العبور و داخل شهرها با همکاری و تعامل تمامی سازمان‌های خدمات رسان در سطح استان و در جهت کاهش تصادفات و انضباط ترافیکی و روانسازی ترافیکی و… حضور خواهند داشت.
هم اکنون نیروهای مدیریت بحران در جاده های اصلی استان مستقر بوده و مشغول امداد رسانی هستند.
منبع:مهر

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


پنج − 2 =