- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

تردد در جاده‌های آذربایجان‌غربی ۳۷ درصد افزایش یافت

Posted By admin On تیر ۱۱, ۱۴۰۱ @ ۸:۴۴ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آراز آذربایجان،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری، بیش از ۴۹ میلیون تردد جاده‌ای در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۷ درصد افزایش داشته است.
پیمان آرامون افزود: تردد ورودی و خروجی در محورهای استان در این مدت هشت میلیون مورد بوده که در این خصوص نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۹.۷ درصدی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به فعالیت مستمر ترددشمارها در جاده های آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۹۶ سامانه ترددشمار در سطح محورهای مواصلاتی استان فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: این سامانه‌ها اطلاعات تردد وسایل نقلیه عبوری اعم از نوع وسیله نقلیه، سرعت عبور، تعداد محور، سرعت متوسط، فاصله غیر مجاز و سرعت غیر مجاز را جهت برنامه ریزی‌های لازم برای افزایش ایمنی و عبور و مرور نشان می‌دهند.
آرامون اظهار کرد: با اخذ مجوزهای لازم از ستاد مرکزی جهت تجهیز ۱۲ محور استان به سامانه‌های تردد شمار، تعداد این سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای در استان به ۱۰۸ سامانه ارتقا می یابد.
وی گفت: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ و همچنین اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ به اطلاعات و اخبار ترافیکی، تصاویر لحظه‌ای دوربین‌های نظارت جاده‌ای، وضعیت تردد و هواشناسی محورهای مواصلاتی دسترسی یابند تا با اطلاع از وضعیت ترافیکی مسیر، سفری ایمن پیش رو داشته باشند.
سالانه میلیون ها نفر از جاده‌های آذربایجان‌غربی تردد می کنند؛ این استان علاوه بر مسیرهای داخلی، مسیرهای بین المللی به سمت ترکیه، عراق و نخجوان نیز دارد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%aa%d8%b1%d8%af%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%db%b3%db%b7-%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.