معاون استاندار:

تراکم جمعیتی زندان های استان مغایراصل آموزش زندانیان است

تراکم جمعیتی زندان های استان مغایراصل آموزش زندانیان است

گروه خبر:معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها باید دست به دست هم دهند تا از ورود افراد به زندان ها جلوگیری شود، گفت: تراکم جمعیتی در زندان های آذربایجان غربی با اصل آموزش و توانمند سازی زندانیان مغایرت دارد.
علیرضا رادفر در دیدار مدیرکل زندان های آذربایجان غربی افزود: با تراکم جمعیتی که در زندان های استان وجود دارد نمی توان در راستای آموزش های فرهنگی، علمی، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان گام برداشت. وی اضافه کرد: رویکرد ارائه آموزش های مختلف به زندانیان باید با نگاه به توانمند سازی فرد بزهکار باشد و باید سعی شود تا با روش های مختلف بیشترین سالم سازی را در بین افرادی که گرفتار زندان هستند، داشته باشیم. وی اظهار کرد: در کنار تلاش برای کاهش زندانیان، باید برنامه ریزی هایی انجام شود تا از بروز جرم در جامعه جلوگیری شده و افراد وارد زندان نشوند. مدیرکل زندان های آذربایجان غربی نیز گفت: این اداره کل برای استفاده از ظرفیت مراکز علمی در تغییر رفتار بزهکارانه مددجویان اعلام آمادگی می کند. میرعلی اکبر بنی هاشمی افزود: عامل اصلی بزهکاری در حال حاضر بر سه پایه فقر مذهبی و اعتقادی، فقر علم و آگاهی و فقر اشتغال است وتمام تلاش های مسئولان مرتبط باید برای از بین بردن این سه عامل معطوف شود. وی اظهار کرد: از بین بردن این سه عامل نیازمند کمک گرفتن از جامعه علمی کشور و تعامل نزدیک نهادهای مربوط به این عوامل است. وی اضافه کرد: جامعه زندانبانی آذربایجان غربی با انعقاد تفاهم نامه همکاری با مراکز علمی برای انجام تحقیق های جدی و شناخت عوامل موثر در از بین بردن رفتارهای بزهکارانه و تزریق اطلاعات تازه برای تقویت زیر ساخت های معنوی، روحی و جسمی زندانیان اقدام کرده است. مدیرکل امور زندان های آذربایجان غربی گفت: ۶۰ درصد جرایم به صورت مستقیم و غیرمستقیم ناشی از اعتیاد است که با کمک جامعه علمی کشور و همکاری نهادهای مرتبط می توان این بلای خانمان سوز را ریشه کن کرد. بنی هاشمی اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک شاهد گسترش برنامه های روان درمانی و ورود هر چه بیشتر انجمن معتادان گمنام به زندان ها برای جلوگیری از وابستگی دارویی زندانیان و استفاده از برنامه های مفید این انجمن باشیم. وی توجه و همکاری بیشتر سازمان های فرهنگی با جامعه زندانبانی استان را خواستار شد و گفت: در راستای مبارزه با فقر اعتقادی و مذهبی سعی می کنیم تا با بهره گیری از ظرفیت روحانیانن، در مسیر زیرسازی اعتقادی افراد حرکت کنیم وی ادامه داد: برای هر ۲۵۰ زندانی باید یک کارشناس مذهبی در نظر گرفته شود تا با گسترش کلاس های احکام، رو خوانی و روان خوانی کلام وحی و آموزه های مذهبی، فرد مجرم از نظر اعتقادی تقویت شود.
به گفته وی پس از تقویت اعتقادی زندانیان باید به مسئله مهم حرفه آموزی و اشتغال آنان پرداخت تا بسیاری از مشکلات زندانیان پس از خروج از زندان رفع شود و برگشت دوباره آنان به زندان به حداقل برسد. مدیرکل امور زندانهای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر با همکاری سازمان فنی و حرفه ای حدود ۳۰ رشته مهارتی در زندان های استان تدریس می شود و قرار است این رشته_ها پنج برابر شود.
بنی هاشمی با اشاره به راکد ماندن طرح های در دست احداث اداره کل زندان های استان افزود: امیدواریم با توجه جدی مسئولان آذربایجان غربی، این طرح ها که شامل اردوگاه کار درمانی خوی، طرح زندان بوکان و سوله ورزشی کانون است، اتمام یابد. به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا، آذربایجان غربی یکی از استان های فعال در اجرای طرح های بهبود وضعیت زندانیان در کشور به شمار می رود و علاوه بر اجرای طرح های آموزش مهارتی، برنامه های فرهنگی و معنوی زیادی نیز در زندان های استان برگزار می_شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


6 + = یازده