- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

تراز دریاچه ارومیه کاهش یافت

Posted By admin On تیر ۱۴, ۱۳۹۹ @ ۱:۳۴ ب.ظ In اخبار ویژه,دریاچه ارومیه | No Comments

گروه خبر:مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه کاهش یافته و به ۱۲۷۱٫۶۷ رسیده است.
فرهاد سرخوش ، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: هم اکنون تراز دریاچه ۱۲۷۱٫۶۷ است که نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۲۷۱٫۷۷ بود، کاهش یافته است.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز سه هزار و ۷۴ کیلومتر مربع بوده در حالی که سال گذشته در همین زمان وسعت آن بیشتر بود و به میزان سه هزار و ۱۴۰ کیلومترمربع وسعت داشت.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حجم دریاچه ارومیه در سال گذشته در همین موقع چهار میلیارد و ۸۴ میلیون مترمکعب بوده است افزود: این حجم آبی هم اکنون کاهش داشته و به چهار میلیارد و ۵۳ میلیون مترمکعب رسیده است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه امسال به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود و از سوی دیگر با بهره‌برداری از تونل انتقال آب، سالانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب از این محل نیز آب به دریاچه ارومیه منتقل شده و شاهد احیای آن در سالیان آینده خواهیم شد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d9%8a%d8%a7%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%8a%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%8a%d8%a7%d9%81%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.