مدير استاني ستاد احياي درياچه اروميه در آذربايجان‌غربي:

تراز دریاچه ارومیه کاهش یافت

تراز دریاچه ارومیه کاهش یافت

گروه خبر:مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه کاهش یافته و به ۱۲۷۱٫۶۷ رسیده است.
فرهاد سرخوش ، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: هم اکنون تراز دریاچه ۱۲۷۱٫۶۷ است که نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۲۷۱٫۷۷ بود، کاهش یافته است.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز سه هزار و ۷۴ کیلومتر مربع بوده در حالی که سال گذشته در همین زمان وسعت آن بیشتر بود و به میزان سه هزار و ۱۴۰ کیلومترمربع وسعت داشت.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حجم دریاچه ارومیه در سال گذشته در همین موقع چهار میلیارد و ۸۴ میلیون مترمکعب بوده است افزود: این حجم آبی هم اکنون کاهش داشته و به چهار میلیارد و ۵۳ میلیون مترمکعب رسیده است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه امسال به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود و از سوی دیگر با بهره‌برداری از تونل انتقال آب، سالانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب از این محل نیز آب به دریاچه ارومیه منتقل شده و شاهد احیای آن در سالیان آینده خواهیم شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۴ ب.ظ

دیدگاه


− دو = 3