- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

تراختور با ادینیو اولین سه امتیاز لیگ را گرفت

Posted By admin On مرداد ۱۱, ۱۳۹۳ @ ۸:۳۷ ق.ظ In فوتبال,ورزشی | No Comments

گروه ورزشی: تراکتورسازی نخستین ۳ امتیاز چهاردهمین دوره لیگ برتر را با پیروزی بر قهرمان فصل گذشته کسب کرد.
نخستین دیدار فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۳۵ پنجشنبه در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز شد که تراکتورسازی در حضور ۱۳ هزار و ۵۰۰ هوادار خود با نتیجه دو بر یک قهرمان فصل گذشته یعنی فولاد خوزستان را شکست داد.
تراکتورسازی ابتدا در نیمه نخست روی ضربه سر سامان نریمان جهان که با غفلت مدافعان فولاد زده شد، به گل نخست دست یافت.
در نیمه دوم فولاد سعی در جبران گل خورده داشت و در دقیقه ۷۴ روی ارسالی که با اشتباه حامد لک همراه شد، با ضربه سر یک مساریچ به گل تساوی دست یافت.
لوسیانو ادینیو مهاجم برزیلی سابق مس کرمان که چند سال در این تیم درخشیده بود و به تازگی به تراکتورسازی پیوسته، در نیمه دوم وارد زمین شده بود و توانست خیلی زود تاثیرگذاری خود را نشان دهد. او در دقیقه ۸۲ با شوتی محکم و دیدنی گل دوم را برای میزبان به ثمر رساند تا هم نخستین ۳ امتیاز را برای رسول خطیبی و تیمش کسب کرده باشد و هم خود را از هفته نخست محبوب تبریزی‌ها کند.
فولاد هم که نسبت به فصل قبل با تغییرات زیادی پا به لیگ چهاردهم گذاشته با اسکوچیچ باخت تا مدافع عنوان قهرمانی خیلی زود طعم تلخ شکست را چشیده باشد.
*ترکیب تراکتورسازی تبریز:
حامد لک، احمد آل نعمه، خالد شفیعی، محمد ایران پوریان، حبیب گردانی، مهدی کیانی، محمد ابراهیمی (۸۵ دیتمار بیکاج)، سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، فرشاد احمدزاده (۶۹ احمد کامدار)، محسن دلیر (۵۸ ادر لوسیانو ادینهو)
سرمربی : رسول خطیبی
*ترکیب فولاد خوزستان:
علی سلیمی، ساسا انصاری، ایوب والی، لوناردو ماریچ، مهدی بدرلو، اسماعیل شریفات، مهرداد جماعتی، یوسف وکیا، ماتیاس چاگو، احمد عبداله زاده (۷۳ ولید مشائی زاده)، سروش رفیعی
سرمربی: دراگان اسکوچیچ
تیم داوری:
علیرضا فغانی، تورج عیوض محمدی، حمیدرضا کنعانی و رضا کرمانشاهی
ناظر داوری : مسعود فلاح
*اولین پیروزی به نام تراکتورسازی ثبت شد
دوره چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور با اولین پیروزی تیم تراکتورسازی تبریز در این رقابت ها آغاز شد. بسیاری از اولین های لیگ چهاردهم در این بازی رقم خورد:
- اولین سوت رقابت‌ها را علی‌رضا فغانی به صدا درآورد.
-اولین ضربه به توپ توسط بازیکنان تراکتورسازی رقم خورده و بازی شروع شد.
- اولین حمله را تراکتورسازی توسط محسن دلیر رقم زد.
-اول موقعیت گل مربوط به حمله تراکتورسازی در دقایق نخست بود که توسط فرشاد احمدزاده از دست رفت.
- اولین خطای بازی را مهرداد جماعتی بازیکن فولاد روی ثاقبی انجام داد.
-اولین تذکر جدی داور به فرشاد احمدزاده بود.
- اولین کارت زرد لیگ چهاردهم به احمد آل نعمه داده شد.
- نخستین خطای هند نیز مربوط به مهرداد جماعتی بود.
- اولین اوت بازی توسط بازیکنان تراکتورسازی به دست آمد. اولین کرنر نیز توسط حبیب گردانی نواخته شد. اولین ضربه پشت ایستگاهی نیز باز توسط حبیب گردانی نواخته شد.
-نخستین گل در لیگ چهاردهم توسط سامان نریمان‌جهان به ثمر رسید.
-اولین تعویض ورود ادینهو در دقیقه ۶۰ به جای محسن دلیر بود.
- بازیکنان فولاد برای اولین بار در آفساید مدافعان تراکتورسازی گرفتار شدند.
- ماسیج بازیکن کروات تیم فولاد نیز اولین بازیکن خارجی بود که موفق به گلزنی شد. وی همچنین نخستین گلزن مدافع لیگ جدید به شمار می‌رود.
- ادینهو نیز اولین تعویض طلایی لیگ برتر را به خود اختصاص داده و موفق شد بعد از ورود به میدان گلزنی کند.
در این بازی بعضی از اولین ها همانند اخراج، گل به خودی و پنالتی ثبت نشده و به بازی های آینده لیگ برتر موکول شد.
*هدف ما قهرمانی در لیگ برتر است
سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز در کنفرانس خبری با اشاره به اهمیت پیروزی در هفته نخست لیگ برتر، گفت: هدف تراکتورسازی در لیگ برتر قهرمانی در این رقابت‌هاست.
رسول خطیبی اظهار داشت: در هفته‌های نخست مسابقات لیگ برتر، تیم‌ها نسبت به هم شناختی نداشته و با احتیاط ظاهر می شوند و پیروزی در هفته اول بسیار حیاتی است. ما به خوبی تیم فولاد خوزستان را در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی به خوبی آنالیز کرده و موفق شدیم به گل برتری دست یابیم و بعد از گل در همان نیمه اول باز هم فرصت گلزنی داشتیم.
وی افزود: ما هنوز با تیم ایده‌آل فاصله داریم و چند بازیکن ما هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌اند و چند بازیکن نیز کمتر از ده روز است که به تیم پیوسته‌اند. با این وجود به تیم فولاد اجازه قدرت‌نمایی ندادیم و حریف حتی یک فرصت گل هم نداشت.
بازیکن سابق تیم ملی ایران در مورد اشتباه حامد لک گفت: وی در چند بازی دوستانه تراکتورسازی قبل از آغاز فصل اشتباهی نداشته و در این بازی نیز گلی که دریافت کرد بر اثر یک اتفاق بود و امیدوارم که دیگر چنین گلی دریافت نکند.
رسول خطیبی از تماشاگران تیمش تشکر کرد و ابراز داشت: با اینکه این روزها بسیاری از هواداران تراکتورسازی در مسافرت به سر می‌برند، مطمئنم که تیم اگر چند نتیجه خوب بگیرد، تعداد تماشاگران بیشتر می‌شود.
سرمربی فصل گذشته گسترش فولاد تبریز با تمجید از برنامه‌ریزی سازمان لیگ، تصریح کرد: تیم ما هنوز یک جای خالی دیگر برای جذب بازیکن دارد و در حال مذاکره با کریم انصاری‌فرد هستیم و امیدواریم بتوانیم وی را جذب کنیم.
رسول خطیبی در مورد ادینهو گفت: از این بازیکن تست گرفته و ادینهو خودش به تنهایی تمرین کرده و کمی از بازیکنان عقب‌تر است. تلاش می‌کنیم این بازیکن را هر چه سریع‌تر به آمادگی لازم برسانیم و مطمئنا تجربه ادینهو به تراکتورسازی کمک بسیاری خواهد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه بازیکنان مورد نظرمان را جذب کرده‌ایم، گفت: ما یک جای خالی در لیست‌مان داریم، امروز با کریم انصاری‌فرد صحبت کردیم و قرار است انصاری‌فرد هفته آینده به تبریز بیاید.
خطیبی در خصوص وضعیت آمادگی تیم تراکتورسازی مقابل فولاد خوزستان اظهار کرد: ما کارهای بدنی‌مان را به صورت تخصصی در ترکیه آغاز کردیم ولی چند بازیکن را در ترکیه در اختیار نداشتیم ولی وقتی به ایران بازگشتیم خوشبختانه در روزهای آخر توانستیم بازیکنان مورد نظرمان را جذب کنیم ولی این بازیکنان را فقط جذب کرده‌ایم و در هفته‌های اول مطمئنا نمی‌توانند به تیم کمکی بکنند ولی همه تلاشمان را می‌کنیم تا زودتر به شرایط ایده‌آل برسیم.
خطیبی در خصوص بازی فردا افزود: با داشته‌هایمان به مصاف فولاد می‌رویم و سعی داریم با ارائه یک بازی زیبا و تماشاگر پسند سه امتیاز بازی را کسب کنیم، بازی فردا تقابل دو قهرمان گذشته جام حذفی و لیگ برتر است ولی ما صرفا برای برد به زمین می‌رویم.
خطیبی در خصوص آخرین وضعیت نقل و انتقالات تیم گفت: ما تقریبا تیم خود را کامل کرده‌ایم ولی یک سهمیه خالی داریم و سعی داریم با جذب یک بازیکن خوب آزاد تیم خود را تکمیل کنیم.
وی در خصوص هواداران و استقبال از این بازی گفت: من همیشه گفته‌ام تراکتورسازی بدون هوادار معنی ندارد و مطمئنا فردا هواداران همچون گذشته استقبال خوبی از این بازی خواهند داشت، بازی فردا آغاز کار این تیم است و استقبال و حمایت خوب از تیم نتیجه خوب را برای تیم به‌دنبال خواهد داشت.
خطیبی گفت: ما امسال پدیده‌های جوان تیم‌ها را جذب کرده‌ایم و این بازیکنان جوان به حمایت هواداران نیاز دارند، اطمینان دارم اگر از این بازیکنان حمایت شود همگی قابلیت پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند.
خطیبی در خصوص تنها سهمیه باقی مانده تیم گفت: ما یک جا در لیست‌مان داریم، امروز با کریم انصاری‌فرد صحبت کردیم و قرار است انصاری‌فرد هفته آینده به تبریز بیاید و طی یک جلسه حضوری نسبت به تفاهم برای عقد قرارداد با این بازیکن اقدام نماییم، اولویت اول ما انصاری‌فرد است و سعی داریم لیست خود را با این بازیکن تکمیل کنیم ما اگر با این بازیکن به توافق نرسیم به دنبال گزینه‌های بعدی خواهیم رفت.
تیم تراکتورسازی تبریز در نخستین بازی خود در لیگ برتر فوتبال کشور موفق شد با نتیجه دو بر یک برابر فولاد خوزستان به پیروزی و به سه امتیاز بازی دست یابد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%af%d9%8a%d9%86%d9%8a%d9%88-%d8%a7%d9%88%d9%84%d9%8a%d9%86-%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%aa%d9%8a%d8%a7%d8%b2-%d9%84%d9%8a%da%af-%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.