نماينده مردم خوي و چايپاره درمجلس:

تدوین سند گردشگری دروازه های استان را به روی گردشگران می گشاید

تدوین سند گردشگری دروازه های استان را به روی گردشگران می گشاید

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان غربی از ظرفیت بالای رشد صنعت گردشگری برخوردار است و تدوین سند توسعه گردشگری، دروازه های استان را به روی گردشگران می گشاید.موید حسینی صدر افزود: شناسایی ظرفیتها و توانمندیها، برنامه ریزی برای جذب توریست و بسترسازی برای ورود آسان گردشگران به استان از اهداف اصلی تدوین سند توسعه گردشگری آذربایجان غربی است.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از ظرفیت بالای گردشگری، داشتن مفاخر فرهنگی بی نظیر و بناهای تاریخی ارزشمند می تواند در جذب گردشگر گامهای بلندی بردارد.
وی اضافه کرد: مقوله گردشگری و توجه به این صنعت تاکنون آن چنان در این استان مورد توجه قرار نگرفته و این صنعت ارزشمند و درآمدزا در غفلت و فراموشی مانده است.
این نماینده مجلس ادامه داد: رقم گردشگران آذربایجان غربی علیرغم برخورداری از ظرفیتهای بالای گردشگری هم اکنون زیر ۲۰۰ هزار نفر است. حسینی صدر گفت: به ازای ورود هرگردشگر به استان برای سه نفر زمینه اشتغال فراهم می شود و این وضعیت کمکی بزرگ به حل مشکل بیکاری و پایان دادن به پدیده شوم قاچاق است.
نماینده مردم خوی در خانه ملت افزود: همچنین با ورود ۱۰ هزار گردشگر به استان زمینه اشتغال برای ۳۰ هزار نفر فراهم می شود و اگر دو میلیون گردشگر به استان وارد شوند بدون تردید زمینه شغلی برای تعداد زیادی فراهم می شود و با اشتغال زایی جمعیت بیشتری از استان بی شک بیکاری و قاچاق از استان رخت بربسته و زندگی سالم و آرام نصیب مردم استان می شود.
حسینی صدر یادآوری کرد: گردشگری درآمد مناسبی نصیب استان می کند و تقویت زیرساختهای آذربایجان غربی را موجب می شود.
وی مرزی بودن را فرصتی مناسب برای رشد صنعت گردشگری آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: گشودن دروازه های استان به روی گردشگران خارجی رمز رشد و بالندگی استان در عرصه های مختلف است.
آذربایجان غربی از ظرفیتهای بالای رشد صنعت گردشگری با توجه به وجود آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و طبیعت زیبایش برخوردار است.
حدود ۱۴۷۰ اثر تاریخی اعم از تپه، بنا و محوطه تاریخی در آذربایجان غربی در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده و ۵۸ منطقه نمونه گردشگری نیز از ظرفیتهای مهم جذب گردشگر استان است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


3 + هفت =