تخصیص اعتبار توسط دستگاه های دولتی برای اوقات فراغت جوانان استان

تخصیص اعتبار توسط دستگاه های دولتی برای اوقات فراغت جوانان استان

گروه گزارش: بعضی از طرح ها و پروژه ها توسط نیروهای جهادی و دانش آموزان انجام می_شود در حالیکه از وظایف دستگاه های مربوطه است ولی متاسفانه حمایت چندانی از سوی دستگاه ها انجام نمی شود. اگر چه سالیانی است که جنگ پایان یافته است اما جهاد همچنان باقی است و جوانانی چه بسا بیشتر از قهرمانان عرصه دفاع مقدس، اکنون حاملان بیرقی شده اند که نشان زیبای »جهاد« بر آن نقش بسته است. انبوهی از مشابهت ها میان این دو جهاد موجود است، دانشجویان جهادی هم، از شهر و دیارشان کوچ می کنند و رنج سفر به جان می خرند تا تحفه لبخند را برای کودکان بادیه نشین و پیرمردان و پیرزنان کپرنشینی ببرند که روزگار بر تارکشان مهر محرومیت نگاشته است. جهادگران امروز هم مانند رزمندگان آن روز، در ازای وقت و توانی که صرف خدمت به خلق می کنند، مزد نمی طلبند که بالعکس، دارایی اندک خود را نیز صرف محرومین می کنند.
بسیار شنیده ایم که جوانان جهاد سازندگی چه بسیار توانسته اند پروژه های چند صد میلیونی را با مبالغ بسیار اندک به پایان برسانند، اما چه چیز باعث می شود که برای این جهادگران پروژه های بیشتر و امکانات و حق الزحمه خوبی در نظر گرفته نشود.
آری شاید به این دلیل باشد که خیلی ها از پس این پروژه ها پول های کلانی به جیب زده اند و نیروهای جهادی را مانعی برای درآمدهای نجومی خود می بینند.
جلسه ای در خصوص پشتیبانی از نیروهای جهادی در محل استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد ولی مثل همیشه فقط مشکلات عنوان گردید ولی در عمل هیچ مصوبه یا اقدامی اساسی برای پشتیبانی از نیروهای جهادی استان مطرح نگردید.به گزارش آرازآذربایجان ، علیرضا رادفر اولین جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت و جهادی دانشجویان و دانش آموزان در محل استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: حاضر شدن جوانان در اردوهای جهادی، روحیه جامعه پذیری را در آن ها افزایش داده می دهد.
این مسئول ارتباط بین جهاد سازندگی و دستگاه ها را دو طرفه خوانده و گفت: در مورد ارتباط دو طرفه بین بسیج سازندگی و دستگاه ها می بایست جهاد سازندگی آمادگی خود را برای تامین نیروی انسانی در قالب اردوهای جهادی به دستگاه ها اعلام و دستگاه ها نیز، پروژه های قابل واگذاری به بسیج سازندگی را تنظیم نمایند.
رادفر،در خصوص علت عدم واگذاری کلیه پروژه ها به جهاد سازندگی، بیان کرد: پروژه هایی که به پیمانکاران سپرده می شود به دلیل طولانی بودن زمان اتمام و کوتاه بودن اوقات فراغت نیروهای بسیج سازندگی، این کار شدنی نیست.
*اعزام ۱۰ هزار و ۳۹۲ نفر نیروی جهادی استان به مناطق محروم در سالجاری
جانشین سپاه شهدای آذربایجان غربی در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت و جهادی دانش آموزان و دانشجویان گفت: هدف از ایجاد طرح هجرت و‌ اردوهای جهادی، آشنایی دانشجویان و دانش آموزان با فرهنگ کار جمعی شاداب و بانشاط سازی روحیه جوانان، بالا بردن سطح تجربه در کار و زندگی، اغتنام سازی فرصت جوانی و آشنایی جهادگران جوانان با آرمان های انقلاب از جمله این اهداف‌ هستند.
سردار اللهوردی داداش زاده در ادامه بیان کرد: در سال ۹۶، گروه‌های جهادی در قالب اقشار مختلف از مردم، پزشکان، عشایران، مهندسین کشاورزی، در ۶۰۵ گروه و تعداد ۱۱ هزار و چهارصد نفر که‌ بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر آن ها را خانم ها و‌بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر، را آقایان تشکیل می دهد.وی حوزه فعالیت های بسیج را تمام زینه ها عنوان کرده و افزود: گروه های جهادی در تمام زمینه هایی که در مناطق محروم نیاز است از جمله آموزش، بهداشت، کشاورزی عمران، پزشکی و غیره وارد می شوند.
این مسئول با اعلام این خبر که گاها از سایر استان ها نیز گروه های جهادی به مناطق محروم آذربایجان غربی می آیند، گفت: گروه های جهادی مهمان از سال ۹۶، وارد آذربایجان غربی و شهرستان های پیرانشهر و سردشت شدند که شامل ۴ گروه جهادی از تهران و اصفهان بودند.
وی افزود: در سال گذشته، ۳۰ گروه از برادران جهادگر استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند، که شامل ۳۰۰ نفر جهادگر از شهرستانهای خوی، چایپاره، نقده، مهاباد و غیره بودند.
این مسئول تعداد گروه های اردوهای جهادی را در شاخه های مختلف سال گذشته نام برده و بیان کرد: در سال گذشته، تیم جهادی آذربایجان_غربی شامل ۱۲ گروه دانشجویی از شهرستان های مختلف استان، ۳۲ گروه خدمات پزشکی رایگان در راستای ارایه خدمات پزشکی در مناطق محروم، ۳۳۹ نفر از دانش آموزان با هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش برای بهسازی و شاداب سازی محیط مدارس بود.
داداش زاده تعداد جهاد گران اردوهای جهادی را اعلام کرده و گفت: در سالجاری نیز، در حدود ۱۰ هزار و ۳۹۲ نفر جهادگر، در قالب گروه های جهادی، پزشکی، عشایر، منابع طبیعی دامپزشکی، در مدت زمان ۳، ۷ و ۱۰ روزه به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.
*انجام بیش از ۴ هزار پروژه در خصوص محرومیت زدایی توسط گروه جهادی استان در سه سال گذشته
مسئول جهاد سازندگی سپاه شهدای آذربایجان_غربی عنوان کرد: جلسه پشتیبانی اردوهای هجرت در آستانه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به جهت ایجاد هماهنگی در بین دستگاه ها و افراد ایجاد می شود.
سرهنگ شهروز حیدریان ، اندازه اهمیت جهاد سازندگی را مطرح کرده و گفت: ریاست جلسه طرح های بسیج سازندگی بر عهده وزیر کشور است که خود اهمیت اردوهای سازندگی را نشان می دهد که در این راستا دستگاه های هلال احمر جهاد کشاورزی ، دانشگاه علوم پزشکی بیشترین همکاری را داشته اند.
وی افزود: اوقات فراغت دغدغه ی اصلی‌ جوانان کشور بوده و ما باید در غنی سازی اوقات فراغت جوانان اقدامات جدی را به عمل آوریم.
این مسئول سطح ظرفیت جهادگران اردوهای جهادی را بالا دانسته و بیان کرد: پروژه هایی را که دستگاه های دولتی و خصوصی با اعتبارات چند صد میلیونی به پایان می رسانند در اردوهای جهادی با مبلغ بسیار پایین انجام می شود، لذا از ادارات و سازمان ها میخواهیم پروژه های خود را به بسیج سازندگی بسپارند.
وی با اعلام این خبر مبنی بر اجرای چندین پروژه محرومیت زدایی توسط نیروهای جهادی استان در مناطق محروم، تصریح کرد: از سال ۹۳ تاکنون بیش از ۴ هزار پروژه در خصوص محرومیت زدایی توسط گروه جهادی انجام شده است، بسیج سازندگی ظرفیت بسیاری برای انجام پروژه های عمرانی و غیره را دارداز دستگاه_های دولتی و غیر دولتی میخواهیم از این ظرفیت ها استفاده و در مقابل بخشی از هزینه_های نیروهای جهادی از جمله ایاب ذهاب، اقامت، جیره خشک غذایی را تامین کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


8 − هفت =