تحقق ۳۷ درصدی درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی

تحقق ۳۷ درصدی درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی

آراز آذربایجان-مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: ۳۱ درصد از فعالان بخش درمان استان در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی ثبت نام کرده اند.
حسن کوماسی در جلسه شورای اداری با بیان اینکه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی استان تا کنون همکاری خوبی در زمینه ثبت نام در نظام سامانه فروش داشتند، افزود: میانگین ثبت نام کشوری در این سامانه ۲۱ درصد بوده و آذربایجان غربی حایز رتبه اول در این زمینه است.
وی با اعلام اینکه در تحقق درآمدهای مالیاتی شاهد رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، به تحقق ۸۲ درصدی برنامه های پیش بینی شده ۶ ماهه در قانون بودجه سال جاری برای استان اشاره و اظهار کرد: مردم آذربایجان غربی و کارکنان امور مالیاتی استان همکاری خوبی در زمینه تحقق این درآمدها داشتند ولی برای تحقق صد درصدی، نیازمند هم افزایی بیشتر بین مردم، نظام مالیاتی و دستگاه های همکار هستیم.
کوماسی با اشاره به میانگین ۶۷ درصدی توافق مؤدیان با نظام مالیاتی در استان برای پرداخت مالیات سال ۱۳۹۷، اضافه کرد: این توافق که در برخی شهرستان ها تا ۸۵ درصد نیز رسید، بیانگر تعامل مطلوب مردم و نظام مالیاتی است.
کوماسی با اشاره به شرایط اقتصادی، جغرافیایی، منطقه ای و تبادلات اقتصادی کشور با جهان، خاطرنشان کرد: با اقدامات نظام سلطه و غرب، سال ویژه ای را پشت سر می گذرانیم و نظام مالیاتی به عنوان علمدار نظام اقتصادی نقش پررنگ تری در این جنگ اقتصادی دارد.
مدیرکل امور مالیاتی استان با اعلام اینکه مجموعه نظام عزم راسخ برای همکاری با سیستم مالیاتی دارند، اظهار کرد: فرار مالیاتی، پنهان کاری، نپرداختن مالیات، پولشویی و مفاسد اقتصادی از جمله مواردی هستند که پا به پای دشمن، به اقتصاد کشور ضربه می زند و با تکیه بر قانون، در برابر آن ایستاده ایم.
وی به رشد وصول مالیات در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: رشد مالیات دریافتی، با فشار بر بازار و تولید برنامه ریزی نشده، بلکه با شناسایی منابع جدید و وصول معوقات کارت های بازرگانی محقق می شود.
کوماسی با بیان اینکه وصول با رعایت اصول سرلوحه اقدامات نظام مالیاتی است، به اهداف مورد تأکید نظام مالیاتی کشور برای تحقق درآمدهای مالیاتی اشاره و اظهار کرد: ممانعت از فشار بر مردم عادی، برقراری عدالت اجتماعی و شفافیت اقتصادی از جمله اهدافی است که نظام مالیاتی کشور در تلاش برای تحقق و استقرار آن است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


شش + = 10