امام جمعه میاندوآب:

تحقق عملی وحدت بین حوزه و دانشگاه یک ضرورت است

تحقق عملی وحدت بین حوزه و دانشگاه یک ضرورت است

آرازآذربایجان- امام جمعه میاندوآب گفت: تحقق عملی وحدت بین حوزه و دانشگاه یک ضرورت است.
حجت الاسلام حمیدحسن زاده افزود: باید بین حوزه و دانشگاه وحدت عملی به وجود آید و اساتید در هر دو حوزه بتوانند تدریس کنند و باید تبادل استاد بین حوزه و دانشگاه نیز انجام شود.
وی تصریح کرد: ورود عملی نه بعنوان سخنرانی باعث بوجود امدن وحدت عملی و جدی به دنبال خواهد داشت بلکه برداشتن قوانین مانع برای درس خواندن طلبه ها در دانشگاه و ورود دانشجویان به حوزه ها برای ادامه تحصیل همزمان نمونه ای از وحدت عملی میان حوزه ودانشگاه است که مسئولان باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند.
امام جمعه میاندواب به وحدت حوزه و دانشگاه در ایجاد اتحاد بین جامعه اشاره کرد و افزود: دو مرکز علمی آموزشی حوزه و دانشگاه اگر نتوانند با هم در زمینه علمی پژوهشی و تحقیقاتی اتحاد ایجاد کنند تفرقه در بین مردم نیز دور از انتظار نیست.
وی تصریح کرد:با سخنرانی و نام گزاری یک روز بخصوص وحدت به وجود نمی آید بلکه وحدت زمانی بین این دو مرکز بوجود می آید که حوزه ،دانشگاه را بی دین و دانشگاه ،حوزه را متحجر نداند.
حجت الاسلام حسن زاده در خصوص برنامه های دشمن برای جدایی حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد:جدایی حوزه و دانشگاه از هم باعث ایجاد تفرقه و چند فرقه شدن در جامعه می شود که این از برنامه های دشمن است اگر این دو نهاد باهم متحد شوند جامعه نیز متحد شده و دشمن به اهداف خود نمی رسد.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 7 =