وزير بهداشت، درمان و آموزشي پزشکي در سردشت خبر داد

تجهیز و آغاز به کار کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت

تجهیز و آغاز به کار کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت

گروه خبر: وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی بر تجهیز و آغاز به کار کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت تاکید کرد.
به گزارش آراز آذربایجان دکتر سید حسن هاشمی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت که در سالن ۲ هزار نفری شهدای هفت تیر سردشت برگزار شد بر تجهیز و آغاز به کار کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر این کلینیک فاقد امکانات است و باید سریعا تجهیز شود.
وی وعده رفع مشکلات درمانی مصدومان شیمیایی سردشت را داد و تصریح کرد: با تلاش‌هایی که می‌شود امید می‌رود مشکلات مصدومان شیمیایی سردشت با راه‌اندازی این کلینیک رفع شود.
هاشمی با اشاره به جنایات وحشیانه دشمنان، افزود: بمباران شیمیایی سردشت یکی از جنایات وحشیانه دشمنان علیه مردم ایران بود.وی با اشاره به جنایات وحشیانه‌‌ای که در گوشه و کنار جهان رخ می‌دهد، اعلام کرد: حوادث سوریه، جنایات طالبان و آنچه که در گوشه و کنار جهان به اسم اسلام انجام ی‌شود نشان از خوی وحشیگری استکبار جهانی و هم‌دستانش دارد.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: جنایت‌هایی که امروزه در سوریه اتفاق می‌افتد به نام اسلام انجام می‌شود ولی این گروه‌ها سعی دارند از اسم اسلام سوء استفاده کنند و اسلام هراسی را گسترش دهند.وی بر وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: با وحدت بین مسلمانان می‌توان بر تمام این وحشیگری‌ها فائق آمد و اجازه نداد تا دشمنان اسلام از نام اسلام سوء استفاده کنند.
*شهدا و جانبازان بمباران شیمیایی سردشت نماد شجاعت و مقاومت مردم هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همایش گرامیداشت سالروز هفتم تیر سالگرد بمباران شیمایی شهرستان سردشت گفت: شهدا و جانبازان بمباران شیمیایی سردشت نماد شجاعت، مقاومت و پایمردی مردم بیداردل این شهرستان و وفاداری آنان به نظام جمهوری اسلامی هستند.علی لاریجانی، در این پیام که در آیین گرامیداشت این روز در سردشت قرائت شد، افزود: تاریخ شکوهمند و پر افتخار انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران سرشار از لحظات و جلوه های ارزشمند و به یاد ماندنی است که گاهی با تلخ‌کامی و گاهی نیز با شور و نشاط همراه بوده و همه و همه با حضور و حمایت ملت شریف ایران از هر نژاد، فرهنگ، زبان و آیین ظهور و تجلی یافته است.
وی ادامه داد: مردم مظلوم و ایثارگر سردشت با صبوری و شکیبایی در روز هفتم تیر ماه ۱۳۶۶ در برابر بمباران شیمیایی توسط هواپیماهای متجاوز رژیم بعثی عراق که باعث شهادت و مصدومیت جمع کثیری از اهالی این شهر مقاوم شد و نام و یاد خویش را در تاریخ کشور جاودانه ساختند.
لاریجانی یادآور شد: دشمن جاهل با تصور ایجاد خلل در اراده و توان راسخ مردم سلحشور سردشت، دست به اقدامی ناجوانمردانه زد و جنایت غیر انسانی را مرتکب شد اما مقاومت مردم این شهر سرافراز به رغم داشتن زخم‌های غیرقابل التیام برجان و جسم هیچ‌گاه آسیب ندید و حاصل کار برای دشمنان کوردل چیزی به جز شکست و زبونی به همراه نداشت.
وی اضافه کرد: مردم قهرمان و هوشیار ایران در تمامی صحنه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و عبور از بحران‌ها و تهدیدات دشمن متخاصم بودند و آحاد جامعه از زن و مرد، پیر و جوان و حتی کودکان و جوانان با مقاومت و اتحاد خویش نقشه های دشمنان کوردل را نقش بر آب ساخته‌اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت قهرمان ایران هیچ‌گاه یاد و خاطره پایمردی و مظلومیت ۱۱۶ شهید و ایثار بیش از پنج هزار مصدوم شیمیایی این فاجعه غیر انسانی و تلخ را فراموش نخواهد کرد و ضرورت دارد همه مسوولان و دست‌اندرکاران با همت خویش و نگاه ویژه به رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم این شهر اقدام کنند. فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شده است.این شهرستان با ۱۱۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
*لزوم اتحاد بین مسلمانان برای نابودی گروهک‌های تروریستی
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هم بر اتحاد بین مسلمانان برای نابودی گروهک‌های تروریستی تاکید کرد.سردار عابدین خرم اظهار داشت: مردم سردشت طعم خردل را چشیده‌اند ولی هیچ‌گاه تن به خواسته دشمن ندادند.
وی با بیان اینکه مردم این شهرستان در سال‌های دفاع مقدس در دفاع از کیان اسلامی در کنار سایر ایرانیان دفاع کردند، تصریح کرد: استقامت و پایمردی زنان و مردان این شهرستان قابل تقدیر است.خرم با بیان اینکه امروزه شاهد وحشیگری‌های آمریکا و همدستانش در گوشه و کنار جهان هستیم، افزود: این گروهک‌ها و تروریست‌ها که دست نشانده استکبار هستند با اسلام مشکل دارند چرا که از اتحاد مسلمانان می‌ترسند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: امروزه بر تمام مسلمانان جهان لازم است تا با اتحاد در برابر این گروهک‌ها ایستادگی کرده و از اسلام دفاع کنند.
* ۲۰۰ مصدوم شیمیایی در سردشت نیاز به خدمات ویژه درمانی دارند
سرپرست فرمانداری سردشت هم در این مراسم گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ مصدوم شیمیایی در این شهرستان زندگی می‌کنند که نیاز به خدمات ویژه درمانی دارند.حسین حسینی‌فر اظهار داشت: احداث این کلینیک در سال ۷۸ به دستور مقام معظم رهبری به تصویب رسیده است ولی تاکنون فقط ساختمان مورد نیاز این کلینیک احداث شده است.
وی با بیان اینکه این کلینیک نیاز به تجهیز دارد، تصریح کرد: این کلینیک در بخش‌های عفونی، داخلی، قبل و عروق، چشم پزشکی، پوست و ریه، داروخانه و اورژانس خواهران و برادران احداث شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۸ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


دو − = 1