تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در ارومیه برگزار می شود

تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در ارومیه برگزار می شود

آرازآذربایجان- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد داداش زاده با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۴۰ هیئت مذهبی شاخص با تجمع روز هفتم بهمن ماه در خیابان امام عزادار می‌کنند افزود: در این تجمع هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان استان مشارکت دارند.
وی با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه افزود: حضرت زهرا (س) اولین شهیده دفاع از حریم ولایت هستند و رشادت‌های این بانوی بزرگوار اسلام در شرایط سخت آن ایام می‌تواند اسوه‌ای برای همه ما بخصوص بانوان مؤمنه و خداجو باشد.
حجت الاسلام داداش زاده با تاکید بر برگزاری مناسبت برنامه‌های این ایام عنوان کرد: به جرأت می‌توان گفت برخی ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی در سطح جامعه، معلول دوری از آموزه‌های دینی و فاصله گرفتن از سیره پاک ائمه معصومین (ع) خصوصاَ حضرت زهرا (س) است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزاری کنگره شعر فاطمی، نواختن زنگ مدارس به مناسبت ایام فاطمیه، بزرگداشت سالروز شهادت شهدای عملیات کربلای ۵ و حاج قاسم سلیمانی همزمان با ایام فاطمیه، اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مراسم عزاداری در مساجد و هیئت‌های مذهبی را از دیگر برنامه‌های این اداره کل همزمان با ایام فاطمیه عنوان کرد.
وی با تاکید بر تعمیق و ترویج هر چه بیشتر سیره زندگی بزرگان دینی اظهار داشت: همچنین به منظور ترویج هر چه بیشتر فرهنگ فاطمی و ارائه سبک زندگی فاطمی به عنوان الگوی مناسب برای جوانان، مراسم عزاداری در بیش از دو هزار و ۷۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برپایی نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم به همراه برگزاری مراسم و آئین‌های عزاداری در مساجد و حضور هیئت‌ها و دستجات عزاداری در خیابان‌ها و میادین اصلی را از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه در استان ذکر کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۳ ب.ظ

دیدگاه


چهار + 1 =