تجارب فرماندهان دفاع مقدس در پدافند غیرعامل کارساز است

تجارب فرماندهان  دفاع مقدس در پدافند  غیرعامل کارساز است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: تجارب مدیریتی فرماندهان دوران دفاع مقدس در پدافند غیرعامل کارساز است.
وحید جلال زاده در آیین نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در آذربایجان غربی که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد افزود: باید از نیروهای با تجربه به ویژه فرماندهان دوران دفاع مقدس که دارای تجارب مدیریتی خوبی هستند برای پیشبرد اهداف و نهادینه سازی اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در سطح جامعه استفاده شود.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول این ۳۴ سال، با حوادث تلخ و شیرین بسیار متنوع و متعددی در حوزه های مختلف سیاسی امنیتی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی دست و پنجه نرم کرده است.
وی اظهار کرد: نکته مهم در کنار این اقدامات علنی، ظاهری و روی صحنه دشمن، اقدامات و عملیات پشت پرده و پنهانی اوست که با استفاده از ابزارها و سیستم‌های جاسوسی همانند شنود مکالمات تلفنی و حملات سایبری به انجام آن‌ها می‌پردازد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به موضوع پدافند غیرعامل گفت: موضوع پدافند غیرعامل از جمله موضوعاتی است که طی دهه اخیر وارد ادبیات ما شده و نهادها و سازمان‌هایی به عنوان متولی امر برای آن تعبیه و تعریف شده است.
جلال زاده افزود: یکی از نکاتی که در پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد، افزایش سطح ضریب آمادگی و مدیریتی در نظام مقدس اسلامی است چرا که این نظام مقدس، همواره در معرض تهدیدات دشمنان اسلام و بدخواهان انقلاب است.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل شامل حوادث غیرمترقبه نیست افزود: در موضوع پدافند غیرعامل با یک دشمن بیرونی روبه رو هستیم و عمده تفکر ما نیز باید بر روی مقابله با اقدامات و تهدیدات دشمن در ضربه زدن به زیرساخت‌های حساس و حیاتی کشور باشد.
استاندار آذربایجان غربی بر لزوم جدی گرفتن بحث آموزش در پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: موضوعات و مولفه های پدافند غیرعامل به ویژه موضوعات جدید آن، باید در سطوح مختلف مدیریتی و حتی در سطح جامعه آموزش داده شود تا بتوانیم روش‌ها و تهدیدهای جدید دشمن را بشناسیم و برای مقابله با آن‌ها برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهیم.
جلال زاده با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان و کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری بر لزوم تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با این اداره کل تاکید کرد.
*هفته پدافند غیرعامل فرصت طلایی برای آگاه‌سازی جامعه است
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان_غربی هم گفت: هفته پدافند غیر عامل فرصت طلایی برای آگاه‌سازی جامعه است.
فضل الله نوروزی افزود: این اداره کل تمامی تهدیدات موجود در منطقه را شناسایی و برای مقابله با آن، اقدامات اساسی پیش بینی کرده است.
وی اضافه کرد: در بخش آموزش و فرهنگ‌سازی ۶۹۰ نفر از مدیران دستگاه‌ها و مسئولان IT ادارات با حضور اساتید مجرب آموزش دیده‌اند.
وی اضافه کرد: برگزاری رزمایش امداد و نجات، نباتات، تهدید بیولوژیکی از جمله رزمایش‌های انجام شده در استان است که شرکت کنندگان در این رزمایش با نحوه برخورد با تهدیدات آشنا شده‌اند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان_غربی گفت: احصا و تهیه لیست مراکز حساس، تدوین برنامه کوتاه مدت یک ساله و بلند مدت پنج ساله، معرفی ۴۰ نفر برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در رشته سایبری در دانشگاه مالک اشتر شعبه آذربایجان غربی از جمله اقدامات مهم در این اداره کل هستند.
نوروزی افزود: برای مصونیت سازی در حوزه سایبری دستورالعملی از سوی سازمان پدافند غیرعامل صادر شده بود که تشکیل دو قرارگاه سایبری و زیستی در این راستا بوده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۵:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


یک + = 2