تبلیغ کسب و کار در فضای مجازی

تبلیغ کسب و کار در فضای مجازی

گروه اقتصادی: بازاریابی هم یک علم است و هم یک هنر. وقتی کار به فضای مجازی می کشد این هنر بیشتر نمود پیدا می کند. بازاریابی دیجیتال علم جدیدی است، ولی با توجه به سرعت بالای رشد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی قطعا به زودی در دنیای تجارت حرف اول را می زند. پس اگر می خواهید از قافله عقب نمانید، این توصیه ها را برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال موفق جدی بگیرید.بازاریابی دیجیتال نیاز به احاطه شما به محتوای رسانه های اجتماعی دارد. تا این رسانه و انواع و اقسام شبکه های اجتماعی را که در این عرصه وجود دارد نشناسید، نمی توانید به یک بازاریاب دیجیتال موفق تبدیل شوید. شما باید این توانایی را داشته باشید که بتوانید در شبکه های اجتماعی مختلف – بر اساس کارکرد و مخاطبی که دارند- کمپین راه بیندازید و کاربران را به گونه ای مدیریت کنید که به مشتری های وفادار شما تبدیل شوند. خیلی از رسانه های اجتماعی این امکان را در اختیار شما قرار می_دهند که به صورت رایگان شرکت و محصول و خدمات تان را تبلیغ کنید. بنابراین اینکه بدانید چطور هوشمندانه و خلاقانه می توانید از این فضا استفاده کنید، صرفه جویی زیادی در هزینه_های تبلیغاتی کرده اید.
تا وقتی در دنیای واقعی فروشنده خوبی نباشید، در زمینه بازاریابی دیجیتال هم نمی توانید به موفقیت چندانی دست پیدا کنید. طبیعی است که بازاریاب دیجیتال قرار نیست به طور رودر رو برخوردی با مشتری خود داشته باشد. اما دانستن روش های فروش یک کالا یا خدمت خاص به او کمک می کند که به راحتی بتواند مشتری بالقوه اش را به مشتری بالفعل تبدیل کند. کار اصلی بازاریاب این است که برای تیم فروش یک شرکت، موقعیت مناسبی ایجاد کند و این کار را آن بازاریابی به خوبی انجام می دهد که خودش بلد باشد کالا یا خدمتی را به مردم بفروشد.
مهم نیست که راه و رسم ورود و فعالیت در همه کانال های بازاریابی را بشناسید، بلکه برای موفقیت در زمینه بازاریابی دیجیتال لازم است که یک سری کانال بازاریابی مشخص داشته باشید و بدانید که بر اساس محتوا و فضا و امکاناتی که این کانال ها دارند، چطور باید کالا یا خدمات خود را تبلیغ کنید. اینکه سراغ کدام کانال تبلیغاتی می روید، بستگی به این دارد که شرکت تان تا چه اندازه فعال است و در چه زمینه ای فعالیت می کند. به عنوان مثال بازاریابی که قصد دارد در زمینه کسب وکارهای محلی فعالیت کند، در فضایی مثل پینترست آن قدرها به موفقیت دست پیدا نمی کند. بلکه بهتر است سراغ راهکارهای محلی برود که سئو ارائه می دهد، یا از طریق برنامه هایی مثل گوگل پاس مشتری_هایش را پیدا کند.درست است که بازاریاب ها معمولا شوق و ذوق زیادی دارند و با هیجان حرف می زنند و بحث می کنند و دنبال راه های خلاقانه می گردند، اما اگر می خواهید در زمینه بازاریابی دیجیتال به موفقیت برسید باید میان هیجانی که درون تان احساس می کنید و کاری که واقعا باید انجام دهید، تعادل برقرار کنید. بی طرف ماندن شرط بقا در این زمینه است.
بازاریابی محتوا یکی از مهمترین مهارت هایی است که هر بازاریاب دیجیتالی به آن احتیاج دارد و برای اینکه این مهارت را به درستی به دست بیاورد، باید یک استراتژی اولیه قوی داشته باشد. در بازاریابی قطره ای شما باید مدام محصول خود را به مشتری معرفی و یادآوری کنید. ممکن است تصور کنید که با تبیلغات انبوه می توانید به این نقطه برسید، اما این دقیقا همان اشتباهی است که خیلی از بازاریاب های دیجیتال مرتکب می_شوند و شکست می خورند! اینکه شما یک ایمیل یا پیغام تبلیغاتی خاص را بدون اینکه هر گونه ارتباطی با مشتری گرفته باشید، ارسال کنید نتیجه خاصی ندارد. اگر می خواهید در بازاریابی قطره ای موفق باشید، باید هنر ارتباط گیری با مشتری را یاد بگیرید.تجربه نشان داده است افرادی می توانند در زمینه بازاریابی دیجیتال موفق باشند که هم تفکر خلاق داشته و هم تحلیل گران خوبی باشند. یادتان باشد تجزیه و تحلیل اطلاعات بازار می تواند به شما کمک کند تا استراتژی درستی برای آینده تهیه کنید. پس خلاق بودن به تنهایی از شما یک بازاریاب دیجیتال نمی سازد.امروز در رسانه های اجتماعی عکس حرف اول را می زند و حتی قدرتمند تر از متن می تواند به شما در بیان و نشان دادن احساسات تان کمک کند. برای موفقیت در این فضا هم باید نوشتن را خوب بلد باشید و هم عکس و محتوای بصری را بشناسید.
شما به عنوان بازاریاب دیجیتال باید بتوانید با مشتری های بالقوه تان ارتباط برقرار کنید و آنها را بالفعل کنید. داشتن شخصیت دوست داشتنی این امکان را به شما می دهد که به قلب مشتری_ها پل بزنید و با آنها وارد ارتباط شوید. متاسفانه خیلی از بازاریاب های دیجیتال تصور می کنند چون قرار نیست با مشتری های شان رودررو شوند، لازم نیست روی شخصیت شان کار کنند و به همین خاطر شکست می خورند.
شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال باید بتوانید یک وب سایت طراحی کنید و آن را مدیریت کنید. در غیر این صورت در این فضا دوام نمی آورید و خیلی زود کنار گذاشته می_شوید. یکی از مهم ترین ابزارهایی که باید به آن مسلط شوید، وردپرس و پلت فرم ها و پلاگین های مختلف آن است که به شما کمک می کند تا اطلاعات تان را به روز کنید.مهم نیست که چقدر به محتوای رسانه های اجتماعی و نحوه کار کردن در این فضا مسلط هستید. چون برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق دیجیتال باید بلد باشید توانایی های خود را به درستی عرضه کنید. تسلط شما به برقراری ارتباط نوشتاری و تصویری با مشتری از مسائل مهم و تعیین کننده_ای است که قطعا هنگام استخدام بازاریاب دیجیتال مورد توجه قرار می گیرد.تا زمانی که ندانید چطور باید محصول تان را در بازار و در ذهن مشتری ارزش گذاری کنید، هر چقدر هم که محصول خوب و باکیفیتی ارائه کرده باشید نمی توانید آن را تبلیغ کنید یا بفروشید. شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال باید بتوانید محصولات یا خدمات خود را با کمتر از ۱۴۰ واژه به مشتری معرفی کنید و او را به این نتیجه برسانید که از خرید نکردن از شما پشیمان می_شود.اینکه قرار است چقدر برای تبلیغات تان هزینه کنید، چطور قرار است این هزینه تامین شود و برای هر کانال تبلیغاتی لازم است چقدر پول خرج کنید، همگی از جمله مسائل مهم و تعیین کننده ای هستند که اگر نتوانید اطلاعات کمی و قابل اندازه گیری را تحلیل کنید، نمی_توانید در این زمینه اقبالی به دست بیاورید. درواقع امروز موفقیت شما تنها بر این اساس که در یک بازه زمانی مشخص چقدر رشد کرده اید اندازه گیری نمی شود.بازاریابی چه دیجیتال باشد و چه غیردیجیتال به یک جفت گوش خوب نیاز دارد تا صحبت های اقشار مختلف مردم و کاربران رسانه های متفاوت را بشنوید و در جریان نظرات مشتریان و مصرف کنندگان قرار بگیرید. موفقیت شما در این عرصه به این مسئله بستگی دارد که چقدر می توانید نظرات متنوع مشتری ها را درک کنید و بازخورد مناسبی به آن ها نشان دهید تا بتوانید توجه آنها و اعتمادشان را جلب کنید.
انعطاف پذیری و داشتن سرعت عمل برای انطباق دادن خودتان با تغییراتی که روزانه در فضای مجازی به وجود می آید، یکی از مهارت_های اصلی است که برای بازاریابی دیجیتال به آن نیاز دارید. اگر برنامه کسب و کار شما منعطف نباشد و اگر نتوانید در زمان مناسب درست ترین تصمیم را بگیرید، خیلی زود شکست می خورید.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


7 − شش =