گزارش//

تبلیغات شوراها ومدعیان آبادانی که مخرب اموال عمومی شده اند

تبلیغات شوراها ومدعیان آبادانی که مخرب اموال عمومی شده اند

گروه گزارش: مهلت قانونی تبلیغات شوراها درحالی امروز وارد سومین روز خود شد که نامزدهای این دوره در ارومیه بجای معرفی خود و برنامه هایشان کمر همت به تخریب اموال عمومی و شهر بسته اند. همزمان با تنور داغ انتخابات ریاست جمهوری، ماراتن نفس گیر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شرایطی که فضای مجازی پر از گروه های هوادار نامزدهای این دوره با عناوینی نظیر “حامیان”، “همفکران” “طرفداران” و… شده به تبلیغات محیطی کشیده شده است.با گذشت تنها دو روز از آغاز مهلت قانونی تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهر کاملاً به تصرف نامزدهای این دوره از انتخابات شوراها در آمده و تبلیغات نامتعارف ضمن اینکه فضای شهری را زشت و کریه کرده بلکه خسارات شدیدی به اموال عمومی وارد شده است.تعدد نامزدهای شهر و روستا در این دوره از انتخابات شوراها موجب شده افراد از هر شیوه و روشی برای تبلیغات استفاده کنند نگاهی اجمالی به فضای شهری ارومیه نشان می‌دهد نامزدهای شوراها به جای معرفی خود و برنامه‌هایشان به دنبال مسابقه برای نصب عکس، پوستر و بنرهای خود در سطح شهر هستند.
تیرهای برق، تابلوهای راهنمایی و رانندگی جداول خیابانها، شیشه‌ مغازه ها، درختان و حتی سطح معابر و خیابانها از عکس‌ها و پوسترهای نامزدهای این دوره از شوراها درامان نمانده و شهر به تصرف کامل نامزدها در آمده است.
*دهن کجی نامزدهای شورا به قانون
در حال حاضر نصب عکس، پوستر، بنر در جای جای سطح شهر چهره کاملاً زشتی از منظر شهری به ارومیه بخشیده این در حالی است که شعار اکثر نامزدهای فعلی شورا در راستای عمران و آبادانی و توجه به زیباسازی منظر شهری است.
هر چند مکان‌های مناسب برای نصب تبلیغات شوراهای اسلامی از سوی شهرداری ها در سطح شهر مشخص و تعبیه شده اما با وجود تذکر و هشدارهای متعدد نامزدهای فعلی به قانون عمل نکرده و از هر روشی برای تبلیغ استفاده می‌کنند.
با وجود اینکه این شکل تبلیغات غیرقانونی است اما این افراد به خصوص برخی اعضای فعلی شورای شهر ارومیه که نامزد پنجمین دوره نیز هستند با دهن کجی به قانون از تیرچراغ برق و تابلوی راهنمایی رانندگی گرفته تا جدول‌های سیمانی کنار خیابانها منظر شهر را تخریب کرده‌اند.نکته تأسف بار اینکه در میان این افراد هستند کسانی از کاندیدا های شورای شهر و مدعیان رسانه‌ای که از هفته‌ها قبل به چاپخانه‌ها سفارش پوسترهای جدولی را داده‌اند تا از این فضا هم بهره ببرند.
*آلودگی صوتی هم گام با آلودگی بصری در دستور کار نامزدها
نکته قابل بیان اینکه در کنار ناهنجاری های بصری از جمله نصب و پخش گسترده تصاویر در سطح شهر بسیاری از این نامزدها با بر پایی ستادهای تبلیغاتی تا پاسی از نیمه شب با پخش موسیقی و ایجاد آلودگی صوتی و صدای کف و سوت سبب نارضایتی بسیاری از مردم شده‌اند.
ایجاد راه بندان و ترافیک از سوی طرفداران برخی نامزدهای شورای شهر موجب نارضایتی وگلایه مندی شهروندان ارومیه شده است.
ایجاد راه بندان و ترافیک از سوی طرفداران برخی نامزدهای شورای شهر موجب نارضایتی وگلایه مندی شهروندان ارومیه شده استرضا حاجی محمدی یکی از شهروندان ارومیه‌ای با گلایه از بی نظمی و بی قانونی نامزدهای این دوره از شورای اسلامی می‌گوید: در حال حاضر شاهد تبلیغات نامناسب شوراهای اسلامی هستیم.
وی ادامه می‌دهد: متاسفانه ایجاد راه بندان و ترافیک، پخش موسیقی در سطح شهر و محلات اجازه استراحت یا فعالیت عادی را از مردم گرفته این اقدامات از سوی افرادی صورت می‌گیرد که شعارهای عمران و آبادانی سر می‌دهند.
حاجی محمدی اضافه می‌کند: کسی که هیچ ارزش و احترامی به قانون قائل نیست و بی پروا دست به تخریب اموال عمومی می زند چگونه می‌خواهد در شورای اسلامی شهر زمینه توسعه و آبادانی و نیز رفاه مردم را فراهم سازد.حسینی یکی از بازنشسته‌های ارومیه نیز با گلایه از بی توجهی و عدم نظارت مسئولان بر روند تبلیغات این دوره از انتخابات شوراها به مهر می‌گوید: متاسفانه در هر کجای شهر که قدم می‌گذاریم با تصاویر و پوسترهای نامزدهای شوراها مواجه می‌شویم هم اکنون چهره شهر درشان مردم نیست بعد از اتمام انتخابات چه هزینه‌های گزافی صرف پاک کردن آثار این انتخابات خواهد شد هزینه‌هایی که می‌شود با آنها نیازمندان زیادی را دستگیری کرد.
وی اضافه می‌کند: تعدد نامزدها، بی توجهی مسئولان به این نوع قانون شکنی‌ها از چشم مردم دور نمانده و خواستار تذکر جدی به نامزدها هستند اگر به صورت جدی با آنها برخورد شود در روزهای آتی اجازه تخریب اموال عمومی را به خود نمی‌دهند.
*خسارت ۱۰ میلیارد ریالی تبلیغات شوراها در ارومیه
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه اعلام کرد: تبلیغات نامتعارف نامزدهای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خسارات زیادی به مبلمان شهری ارومیه وارد کرده است.ناصر رکاب با بیان اینکه تنها در اولین روز آغاز زمان تبلیغات پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر خسارتی در حدود ۱۰ میلیارد ریال به مبلمان شهری با نصب پوستر و تخریب آسفالت به معابر عمومی شهری وارد شده است افزود: اعلام می‌شود ضمن پیگیرد قانونی در صورت مشاهده و تکرار تخلفات برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بنرهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دوره پنجم شورای اسلامی شهر در ۸۰۰ نقطه شهر نصب شده است اظهارداشت:۲۰۰بنر تبلیغاتی رول اسکرین درابعاد ۵*۳ در سطح شهر ارومیه برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تهیه و نصب شده است.
وی با بیان اینکه سازه های تبلیغاتی ده روزه برابر ضوابط فرماندری و وزارت کشور در اختیار کاندیدادها است، گفت: در حدود ۶۰۰ عدد سازه تبلیغاتی برای تبلیغات شورای شهر تهیه و نصب شده است وهمچنین تلویزیون شهری نیز برابر اعلام فرمانداری جهت استفاده بلامانع است.
رکاب با بیان اینکه هواداران و نمایندگان کاندیدهای انتخاباتی با نصب بنرها و پوسترهای تبیلغاتی غیر قانونی باعث نازیبایی چهره شهر و نارضایتی شهروندان می‌شوند، گفت: از نمایندگان و هواداران کاندیداد ها درخواست می‌شود که تبلیغات کاندیدادهای مورد نظر خود را در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری و فرمانداری نصب کنند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه با یادآوری اینکه نصب غیر قانونی پوسترهای انتخاباتی در دیوار و جدوال معابر شهر منجر به زشتی منظر شهری و تحمیل هزینه‌های گزاف برای امحای پوسترها تبلیغاتی برای مدیریت شهری می‌شود، گفت: در صورت نصب اقلام تبلیغاتی غیرقانونی با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۵:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


+ دو = 7