مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

تبدیل آذربایجان غربی به کارگاه طرح‌های فرهنگی

تبدیل آذربایجان غربی به کارگاه طرح‌های فرهنگی

آراز آذربایجان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در کمتر از یکسال، اقدامات عمرانی خاص و ویژه‌ای در حوزه فرهنگ استان اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: استان به کارگاه عمرانی طرح‌های فرهنگی تبدیل شده که در یک مورد خاص، تالار سردشت در یک ماه بازسازی و آماده بهره‌برداری شد.
علیرضا نوروزی افزود: تالار شهدای بمباران شیمیایی سردشت که در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده بود ولی بدلیل عدم نگهداری مناسب، با وضعیت بسیار بدی مواجه شده بود و بسیاری از تجهیزات آن به علت نبود زیرساخت‌های امنیتی، به سرقت رفته بود.
وی اضافه کرد: با توجه به کمبود قابل توجه تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی این تالار، در سفر رییس جمهور به استان و سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سردشت در اواخر اردیبهشت، وضعیت تالار مورد بررسی قرار گرفت و اعتبار ویژه‌ای از سوی وزیر برای آن اختصاص یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: این طرح با توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخصیص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار ویژه در روز هفتم تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت مجددا افتتاح و مورد استفاده دوباره قرار گرفت که این اقدام نشان از عزم جدی دولت برای تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی در بخش فرهنگی دارد.
نوروزی همچنین با اشاره به اینکه تالار مرکزی (تالار وحدت) ارومیه هم با نگاه ویژه دولت مردمی سیزدهم به سرانجام رسیده است، گفت: هزینه انجام شده برای این تالار در بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۹ حدود ۹۱ میلیارد تومان بود ولی فقط در سال گذشته و امسال با اهتمام دولت سیزدهم، ۸۶ میلیارد تومان برای آن هزینه شد تا راه‌اندازی این تالار مهم مرکز استان را شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: این تالار ۱۸ هزار و ۲۰۰ مترمربع مساحت دارد و شامل ۲ سالن اصلی تخصصی نمایش با بیش از یک هزار نفر ظرفیت و اتاق‌های لازم و تخصصی برای آن و همچنین سالن ویژه موسیقی با ۴۰۰ نفر ظرفیت است.
نوروزی یادآور شد: همچنین در حال حاضر در شهرستان‌های سلماس، پیرانشهر، مهاباد و بوکان نیز اقدامات عمرانی در حوزه‌های فرهنگی شامل تعمیر و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی هنری انجام می‌گیرد که نشان می‌دهد به همه استان توجه ویژه‌ای در این بخش صورت گرفته است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 3