تاکید بر برخورد جدی‌تر با تبلیغ انتخاباتی زودهنگام در آذربایجان‌غربی

تاکید بر برخورد جدی‌تر با تبلیغ انتخاباتی زودهنگام در آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان- رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی به بستری برای تبلیغ زودهنگام نامزدهای مجلس یازدهم و تخلف آنان تبدیل شده‌است، گفت: طبق مقررات با متخلفان به صورت جدی برخورد می‌شود.
علی اکبر گروسی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی آذربایجان‌غربی افزود: پس از اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت‌شده، برخی از آنان با انواع روش‌ها تخلف‌هایی را مرتکب می‌شوند که این امر وظیفه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی را بسیار سنگین‌ترکرده‌است.
وی ادامه داد: هیات‌های مذهبی، مساجد و موسسه‌های مردم نهاد نباید جولانگاه نامزدها باشد و از فضای آن به نفع شخصی استفاده کنند؛ مسوولان این هیات‌ها و مساجد هم باید تذکر لازم را به متخلفان بدهند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه شورای نگهبان بسیار سنگین است، بیان کرد: این نهاد باید بهترین‌ها را از بین نامزدها انتخاب کند تا مردم با تصمیم درست، افراد اصلح و انقلابی و پاکدست را به مجلس بفرستند.
رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: معاندان و مخالفان نظام در تلاش برای ایجاد اخلال در نظم انتخابات هستند و مردم هوشمند و بابصیرت استان باید اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند و نگذارند که احساسات آنان مورد سوء‌استفاده قرار گیرد.
گروسی ادامه داد: اعضای این ستاد هم باید طبق قانون به وظایف مقرر قانونی خود عمل کنند و در عین نظارت بر جامعه انتخاباتی، شور و اشتیاق انتخابات در بین مردم را افزایش دهند و مردم‌سالاری اسلامی و دینی را به نمایش بگذارند.
وی اظهار داشت: نهادهای فرهنگی باید از ظرفیت مطلوب خود برای دعوت حداکثری مردم به شرکت در انتخابات تلاش کنند و آگاهی‌ لازم را در خصوص مشارکت انتخاباتی به مردم بدهند.
وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که انتخابات از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است و آن‌ان در تعیین سرنوشت جامعه و خود شرکت می‌کنند.
با توجه به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در خصوص تخلفات انتخاباتی، ٣٩ شعبه مقابله با جرائم انتخاباتی در این استان فعال است تا تخلفات با سرعت و دقت بیشتری رسیدگی شود؛ این شعبه‌ها در ١٠ حوزه انتخابیه استان، ١٧ شهرستان و ١٢ شعبه نیز در بخش‌ها و نقاط مختلف آذربایجان‌غربی فعالیت دارد.
همچنین با توجه به قرارگرفتن در آستانه انتخابات، سامانه الکترونیکی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) دادگستری این استان آماده دریافت گزارش‌های مردمی در رابطه با تخلف‌های انتخاباتی است؛ سامانه سجام مخفف سامانه جامع اطلاعات مردمی و هدف از آن نظارت مردم بر کار مردم و مسوولان است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


5 × دو =