مدير کل اداره استاندارد آذربايجان غربي:

تاکید ما برحمایت ازتولیدات داخل استانی است

تاکید ما برحمایت ازتولیدات داخل استانی است

گروه خبر:مدیرکل اداره استاندارد آذربایجان غربی گفت: تاکید ما برحمایت ازتولیدات داخل استانی است.
به گزارش آراز آذربایجان، منصور جلایر درمراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد اظهار داشت: از جمله مهمترین وظایف سازمان تدوین استانداردهای ملی می باشد که این امر امسال ۳۰ فقره نسبت به سال قبل افزایش یافته است.وی افزود: در واقع استانداردهای ملی از استاندارد بین المللی اخذ می شود یعنی محصولات تولید شده باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا در عرصه بین_المللی مطرح شوند و در صورت داشتن این استانداردها قطعا پذیرش خدمات داخلی راحت تر خواهد بود.
جلایر گفت: کنترل و نظارت مستمر بر واحدهای تولیدی از وظایف دیگر سازمان استاندارد می_باشد چون مردم به این سازمان اعتماد دارند و ما نیز در مقابل باید خدمتی ارائه دهیم که قابل قبول باشد.
مدیر کل اداره استاندارد آذربایجان غربی ادامه داد: استاندارد باید با دانش مدیریت توام باشد چرا که نبود این دو مسئله کنارهم ما را از هدف اصلی سازمان دور می کند.
وی تصریح کرد: در سازمان استاندارد تلاش بر این است تا جلو ورود کالاهای بی کیفیتی خارجی را که تولید داخلی را با چالش مواجه می کند گرفته شود و کالای بی کیفیتی که باعث صدمه زدن به اقتصاد و تولید داخلی می شود در کشور عرضه نشود.جلایر اذعان کرد: جامعه مصرف ما نیاز دارد که در رابطه با کالاهای موجود در بازار از کنترل و صحه گذاری اطمینان بخشی حاصل شود چون مردم به علامت استاندارد اعتماد دارد.مدیر کل اداره استاندارد آذربایجان غربی اظهار داشت: در طی سه سال اخیر ۴۱ مورد آزمایشگاه تخصصی تعیین کیفیت در استان تائید شده است که این امر موجب شده تا نیاز به سایر استان ها کاهش یابد و علاوه بر آن مجموعه تخصصی آذربایجان غربی به کارگیری شود.
وی افزود: فرهنگسازی در به کارگیری استانداردهای ملی یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود چون اثربخش بودن استانداردهای ملی در به کارگیری و استفاده از آنها می باشد.
جلایر با بیان اینکه یکی از مهمترین استانداردهای ملی اصلاح الگوی مصرف است، گفت: منابع انرژی محدود است و اصلاح الگوی مصرف باعث می شود تا در بخش انرژی صرفه جویی صورت بگیرد همانطوریکه با رعایت این استانداردها میزان مصرف در واحدهای تولیدی کاهش بسیاری پیدا کرده است.
مدیر کل اداره استاندارد آذربایجان غربی ادامه داد: رسالت اصلی سازمان استاندارد ارتقا کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده به مردم است تا مردم به سمت کالاهای داخلی روی بیاورند و از خرید کالاهای بی کیفیت خارجی اجتناب کنند.
وی تصریح کرد: تاکید ما در اداره استاندارد آذربایجان غربی حمایت از تولیدات داخل استانی است چون آذربایجان غربی پتانسیل های زیادی در عرصه اقتصادی دارد و میتواند پیشرفت زیادی کند.جلایر خاطر نشان کرد: باید تعامل خوبی در رابطه با استانداردسازی با کشورهای همسایه ایجاد کنیم چون این امر موجب می شود که از لحاظ صادرات نیز پیشرفت زیادی در استان حاصل شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


6 − = سه