تاکنون موردی از ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان غربی گزارش نشده است

تاکنون موردی از ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان غربی گزارش نشده است

آراز آذربایجان- سخنگوی کمیته دانشگاهی مدیریت پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در آذربایجان غربی گفت: تاکنون موردی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.
دکتر انتظارمهدی در خصوص آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان برای مقابله از شیوع کرونا گفت: طبق نامه کتبی به کلیه مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌ها آمادگی‌های لازم ابلاغ و آموزش‌های لازم به تمام رده‌ها ارائه شده است همچنین داروخانه کلیه مراکز آموزشی درمانی که بیمار پذیرش می کنند، آماده ارائه خدمات دارویی هستند.
وی در خصوص نحوه انتقال ویروس کرونا گفت: ریز قطرات پخش شده در هوا ناشی از عطسه و سرفه، تماس مستقیم با ترشحات فرد بیمار، تماس با سطوح آلوده می‌توانند سبب انتقال این بیماری خطرناک و ابتلای عموم مردم به این بیماری‌ شود.
انتظارمهدی با اشاره با راههای پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک افزود: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، بطور مداوم و در هر زمان ممکن اقدام به شست و شوی کامل دستها با آب و صابون کنید، از دست دادن و روبوسی کردن با افراد دارای علایم تنفسی(سرفه، عطسه و…)خودداری کنید، دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال ترجیحاً و یا قسمت بالای آستین بپوشانید، فاصله حداقل یک متر را از افراد بیمار رعایت کنید، از تماس آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید، از رها کردن دستمال کاغذی های مصرف شده در محیط خودداری کنید، از خوردن مواد غذایی نیم پز خودداری کنید، از تماس با حیوانات( اهلی و وحشی) خودداری کنید، در صورت ابتلا به بیماری ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پرتردد پرهیز کنید.
وی با اشاره به مراقبتهای پس ازترخیص گفت: افرادی که طول درمان بیماری کرونا را گذرانده و از بیمارستان ترخیص شده اند، به دلیل سرایت بیماری تا دو هفته بعد از شروع علائم نیاز به رعایت بهداشت فردی و اقدامات پیشگیری وکنترلی است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


8 − دو =