تاکنون بیش از ۲۱۹ هزار دوز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده است

تاکنون بیش از ۲۱۹ هزار دوز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده است

آراز آذربایجان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۲۱۹ هزار و ۷۵۵ دوز واکسن کرونا تاکنون در استان تزریق شده است.
دکتر رسول انتظار مهدی بااشاره به آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در استان افزود: ۱۴۷ هزار و ۷۷۱ دوز در نوبت اول و ۷۱ هزار و ۹۸۴ دوز در نوبت دوم مجموعا ۲۱۹ هزار و ۷۵۵ دوز واکسن در استان تزریق شده است و روند واکسیناسیون ادامه دارد.
وی با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون سالمندان در استان تا تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۰، با بیان اینکه ۸۰.۵ درصد از جمعیت هدف ۸۰ سال به بالا و ۷۳.۳ درصد جمعیت هدف ۷۵ تا ۸۰ سال و ۷۴.۹درصد از جمعیت ۷۰ تا ۷۵ سال و ۷۶.۴ درصد از جمعیت هدف بالای ۷۰ سال در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، افزود: ۴۸.۳ درصد از افراد بالای ۷۰ سال دو نوبت کامل واکسن کرونا را دریافت کردند.
انتظار مهدی با اشاره به واکسیناسیون بیماران خاص به تفکیک نوع بیماری تصریح کرد: ۹۱ درصد از بیماران دیالیزی، ۸۵ درصد بیماران ام‌اسی، ۳۱ درصد از بیماران سرطانی و ۲۲ درصد از بیماران پیوندی واکسیناسیون شده اند.
وی با اشاره به واکسیناسیون تزریق شده در فاز اول تا تاریخ ۱۲ تیرماه سال جاری در بین گروه‌های پرخطر تصریح کرد: تاکنون مجموعاً ۱۸ هزار و ۱۴۲ نفر از گروه های پرخطر نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه ۴ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ درصد استان فعال است، ادامه داد: همچنین در مجموع ۵۰ هزار و ۶۲۴ نفر از کادر بهداشت و درمان نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


یک × = 1