نماينده مردم پيرانشهر در مجلس :

تاکنون اقدامی جدی جهت احیای دریاچه ارومیه صورت نگرفته است

تاکنون اقدامی جدی جهت احیای دریاچه ارومیه  صورت نگرفته است

گروه خبر:نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بارندگی‌های مناسب سال گذشته نبود روند احیای دریاچه ارومیه بحرانی‌تر می‌شد چون تاکنون اقدامی جدی جهت احیای دریاچه ارومیه صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: متاسفانه برای حل مسئله خشکی دریاچه ارومیه تنها به برگزاری جلسات اکتفا شده در حالی که اقدامات عملیاتی برای آن لازم است.
رسول خضری ، با اشاره به تصویب مبلغ سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌ها و پروژه‌های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۵ اظهار داشت: از مصوبات دولت حمایت می‌کنیم اما باید در عمل نیز اقدامات جدی به منظور احیای دریاچه ارومیه انجام شود.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تغییر الگوی کشت در استان گفت: مدیریت منابع و حمایت از کشاورزان نیز باید در اولویت قرار گیرد چون خشکی دریاچه ارومیه یک مسئله فراملی به شمار رفته و بی‌شک با ادامه روند خشکی آن، کشورهای همجوار را نیز درگیر مسائل زیست محیطی می‌کند.وی تخصیص اعتبارات برای احیای دریاچه ارومیه را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: علاوه بر آن با توجه به اینکه مدیریت منابع نیز امری بسیار مهم است بنابراین باید یک تحول، بازنگری و اقدامی جدی‌تر و عملی‌تر در این رابطه انجام داد.
خضری با اشاره به اینکه طرح‌های احیای دریاچه ارومیه بسیار متنوع و مختلف است بیان کرد: در این رابطه نباید تنها یک طرح را مدنظر قرار داده بلکه باید به تمامی طرح‌هایی که بتواند در احیاء و به نتیجه رساندن این مسئله کمک کند توجه شود.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود:علاوه بر آن، بی‌شک به غیر از بحث مدیریت منابع و مدیریت مجموعه ای که در بحث احیای دریاچه ارومیه تلاش می‌کنند، تقویت علمی و مدیریتی نیز بسیار حائز اهمیت است.خضری با تاکید بر اینکه افرادی همچون پرفوسور بندریان استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان که شخصیت جهانی داشته و اهل میاندوآب است، راهکار مناسبی برای احیای دریاچه ارومیه دارد اظهار داشت: متاسفانه از ظرفیت تمامی کسانی که می‌توانند در مسئله بحران دریاچه ارومیه دخالت کنند بهره‌گیری نشده و بنابراین نگرشی نو و مدیریتی کارآمدتر و متنوع‌تر برای این کار نیاز است.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برای حل مسئله خشکی دریاچه ارومیه تنها به برگزاری جلسات اکتفا می‌کنند در حالی که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید از حالت برگزاری صرف جلسات و همایش‌ها جلوگیری کرده و به اقدام و عمل پرداخت.خضری با تاکید بر اینکه اگر ۱۰ برابر مبلع مصوب احیای دریاچه ارومیه برای سال ۹۵ نیز اختصاص یابد باز هم تاثیری در مسئله حل بحران آن ندارد اظهار داشت: بی‌تردید وقت آن رسیده که با مردم صادقانه‌تر صحبت کرده و اقدامات عملیاتی با بهره‌گیری از کمک صاحبنظران انجام داد.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در مسئله دریاچه ارومیه به صورت سلیقه‌ای عمل شده است افزود: علاوه بر آن با توجه به دوران بی‌پولی دولت، باید اعتبارات مصوب احیای دریاچه به درستی و در جای خود هزینه شده تا زمان طلایی حل بحران آن از بین نرود.
وی با تاکید بر تغییر الگوی کشت به ویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تصریح کرد: باید کشاورزی از حالت سنتی خود خارج شده و علاوه بر آن کشت محصولاتی با آب‌بری کم در دستور کار قرار گیرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


چهار × = 16