نماينده مردم اروميه در مجلس:

تامین حداقل های معیشتی مردم وظیفه بدیهی دولت است

تامین حداقل های معیشتی مردم وظیفه بدیهی  دولت است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ، تامین حداقل¬های معیشتی مردم وظیفه بدیهی دولت است ، گفت: است دولت وظیفه دارد در شرایط جنگ اقتصادی شرایط تامین معیشت مردم را فراهم کند و بازار را مدیریت کند.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی‌پور در خصوص اختصاص ارز با نرخ دولتی برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم،گفت:بدیهی است دولت وظیفه دارد در شرایط جنگ اقتصادی شرایط تامین معیشت مردم را فراهم کند و بازار را به نحوی مدیریت کند که کالاها و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید، فراهم شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در تامین کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی مربوط به شهرهای مرزی، رعایت ملاحظاتی ضرورت دارد چرا که بطور مثال با توجه به اینکه ارزش پول کشورهای همسایه نسبت به پول ملی ایران حدودا سه برابر شده این انگیزه برای مردم مرزنشین کشورهای همسایه با ایران ایجاد شده تا حتی خریدهای روزمره را از ایران انجام دهند و با این روند کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی به کشورهای همسایه منتقل می_شود.
قاضی پور افزود:به دلیل نابسامانی بازار ارز علاوه بر اقلام خوراکی، قیمت لوله و پروفیل،مصالح ساختمانی و ورق در شهرهای مرزی با رشد قابل توجهی روبرو شده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به نام روستاییان، کارت بازرگانی در شهرهای مرزی اخذ می شود و کالاهای اساسی خریداری و از گمرکات به کشورهای همسایه منتقل می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد:گمرکات کشور و شورای تامین استان های مرزی از انتقال کالاهای اساسی که با نرخ ارز دولتی تامین شده، به کشورهای همسایه جلوگیری کنند چرا که در حال حاضر به نوعی قاچاق قانونی انجام می شود

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


دو × 7 =