- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

تار و مار ضدانقلاب با ضربه مهلک سپاه

Posted By admin On تیر ۳, ۱۳۹۵ @ ۵:۴۸ ق.ظ In گوناگون | No Comments

عباس سلیمان‌زاده
گروه گزارش:ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه امسال یک گروه ۱۲ نفره شامل دو تیم ۶ نفره از پیشمرگه‌های محزب منحله دمکرات کردستان ایران، جناح مصطفی هجری که در منطقه عمومی اشنویه(روستای قره سقل بخش نالوس) با نیروهای سپاه پاسداران اشنویه درگیر می شوند.
این افراد با هدف تبلیغات سیاسی، عضوگیری گرفتن یارمتی(اخاذی) و اقدامات تروریستی و خرابکارانه وارد خاک ایران شده بودند که توسط مردم منطقه شناسایی شده و همگی در درگیری با نیروهای سپاه اشنویه به هلاکت رسیدند. در خصوص این درگیری و مسائل پیرامون، چند نکته قابل یادآوری است:
۱- طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی، وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن است.
بر همین اساس، از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که جبهه استکبار، انواع توطئه‌های سخت، نیمه سخت و نرم را به شیوه های مختلف(غائله قومیت‌ها، ترور مردم و مسئولین جنگ تحمیلی، کودتا، تحریم‌های اقتصادی و غیر اقتصادی، تهاجم فرهنگی، جنگ سایبری کودتای مخملین و …) علیه ایران اسلامی اعمال کرد؛ به فضل الهی سپاه در قالب یک نیروی منعطف و چندبعدی، وظیفه خود را در حفظ دستاوردهای انقلاب به نحو احسن انجام داده و شهدای بسیاری را در راه اسلام و انقلاب و دفاع از جان و مال و ناموس مردم تقدیم نموده است.
۲- حزب منحله دمکرات کردستان ایران از اواسط دهه ۷۰، رویکرد خود را از فاز مسلحانه به سیاسی تغییر داده بود.
مصطفی هجری سرکرده این گروهک در پیام نوروزی اخیر از آغاز دوباره فاز مبارزات مسلحانه و اعزام تیم های مسلح برای عملیات در خاک ایران خبر داد.
اما در اولین اعزام تروریست‌ها به ایران، ضربه مهلک و بی‌سابقه‌ای به این حزب تروریست‌پرور توسط نیروهای قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) با محوریت پاسداران سپاه اشنویه وارد شد.
گفتنی است در این عملیات، کمال خضری جانشین فرمانده ناوند ۳ حزب(شامل منطقه اشنویه، نقده و پیرانشهر) و لقمان یوسفی(مسئول امنیت ناوند سه) به هلاکت رسیده‌اند.
۳- درگیری نیروهای حزب منحله دمکرات کردستان ایران‌(حدکا) با سپاه اشنویه در حالی روی داده است که خالد عزیزی سرکرده حزب دمکرات کردستان(حدک) در روزهای اخیر در مصاحبه‌های خود بی‌فایده بودن و شکست اینگونه اقدامات مسلحانه در داخل ایران را پیش بینی کرده بود.
وی درخصوص مواضع اخیر مصطفی هجری به صراحت اعلام داشت که تحریم انتخابات مجلس شورای اسلامی و اعزام تیم نظامی، همگی روش‌ها و سیاست‌های جنگ طلبانه و سنتی بوده که مصطفی هجری یک روزی از این کارها پشیمان و سرخورده خواهد شد.
خالد عزیزی با درک واقع بینانه از وضعیت مقتدرانه نیروهای امنیتی و نظامی ایران، اعزام تیم نظامی به منطقه را کاری بیهوده و پرخطر عنوان کرده و می‌گوید: “نمی‌توان جان اعضا و پیشمرگه‌ها را برای هدفی پیش پا افتاده به خطر انداخت.
این کار خطر زیادی برای اعضا دارد که من هرگز تن به این ریسک نمی‌دهم و اعضای حزب را به کام مرگ نمی‌فرستم”.
۴- چند روز پیش از عملیات اشنویه، سپاه در منطقه شهرستان سردشت با یک تیم تروریستی وابسته به گروهک پژاک درگیر شده بود که هر پنج عضو این تیم به هلاکت می‌رسند. به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه در این عملیات فرمانده منطقه‌ای پژاک هم کشته شده است.
به فاصله نزدیک نیز در آن سوی ایران اسلامی در جنوب شرق کشور یک تیم وابسته به گروهک تروریستی جیش العدل شناسایی و متلاشی شدند. به عبارت دیگر، در طول ۱ هفته، ۳ تیم تروریستی که با هدف خرابکاری و عملیات تروریستی وارد کشور شده بودند؛ شناسایی و منهدم گشته‌اند.
۵- تلاش مذبوحانه این گروهک‌ها برای ایجاد ناامنی و آشوب در ایران در حالی صورت می‌گیرد که قریب به اتفاق کشورهای منطقه به دلیل جولان گروهک‌های تروریستی تکفیری در ناامنی و جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل به سر می‌برند.
از سوی دیگر، ایران در خط مقدم مقابله با گروهک‌های تروریستی تکفیری به ویژه داعش که مورد حمایت و دست پروده مثلث شوم غربی- عربی- عبری هستند؛ قرار دارد.
بر اساس اخبار و اطلاعات موثق در خصوص حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای غربی و عربی (بویژه رژیم سعودی که در تمام پرونده‌های منطقه شکست مفتضحانه‌ای خورده است) از گروهک‌های تروریستی اطراف ایران، به نظر می‌رسد این کشورها قصد دارند اولا؛ با بهره‌گیری از شکاف قومی مذهبی در برخی مناطق حساس ایران، آشوب و ناامنی ایجاد و به خیال باطل خود مدل لیبی یا سوریه را در ایران پیاده کنند.
همچنین با شیفت ناامنی و جنگ به محیط داخلی ایران، از ظرفیت استراتژیکی آن در محیط منطقه‌ای (سوریه، عراق، یمن، لبنان، فلسطین) بکاهند و به اهداف خود سریعتر و راحت تر برسند یا دستکم در موضوعات منطقه‌ای از موضع برتر با ایران در موضع انفعال، مذاکره و امتیازگیری کنند.
۶-نکته مهم دیگری که باید مدنظر باشد عملکرد اقلیم کردستان عراق در خصوص فعالیت‌های تروریستی و ضدایرانی حزب منحله دمکرات کردستان است. حزب دمکرات کردستان ایران در شبکه‌های تلویزیونی وابسته به اقلیم کردستان مسئولیت ایجاد ناامنی در داخل مرزهای ایران و اقدامات تروریستی را پذیرفته و ابائی از بازگو کردن آن ندارد.
اخیراً حزب دمکرات‌(جناح هجری) با نیروهای پارتی و یکتی قراردادی تنظیم کردند که طبق آن هر موقع منافع حکمت اقلیم کردی در خطر باشد؛ آنان بتوانند از توان نظامی حزب بهره‌برداری کنند.
از آنجایی که مسعود بارزانی در رویای اعلام استقلال کردستان به سر می‌برد؛ لذا نیازمند ایجاد تنش در کشورهای همسایه است تا از این فرصت برای استقلال خود و ایجاد جنگ شهری در این مناطق بهره‌برداری نماید.
علاوه بر درخواست حکومت اقلیم کردستان عراق از حزب مذکور، کشورهایی اروپایی مانند آلمان نیز با حمایت مالی، زمینه را برای حزب مهیا می‌کنند.
بعد از درگیری اشنویه، مسعود بارزانی نه تنها اینگونه اقدامات تروریستی حزب دمکرات را محکوم نکرد؛ بلکه با نوعی دهن‌کجی مرگ »سروان چکو« معروف به چکو رحیمی عضو کمیته مرکزی حزب را به مصطفی هجری تسلیت گفت.
به نظر می‌رسد؛ اقلیم کردستان که در ماجرای حمله داعش به عراق، موجودیتش را مدیون کمک ایران است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از فارس، باید در قبال عملکرد حزب تروریستی کردستان ایران که مقر اصلی‌اش در اربیل‌(مرکز اقلیم کردستان) قرار دارد؛ پاسخگو باشد. شایسته است وزارت امور خارجه در این ارتباط نماینده اقلیم کردستان را احضار نماید چرا که بدون شک بدون اطلاع مقامات اقلیم، این تیم‌ها جسارت ورود به کشور را ندارند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d8%b6%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7-%d8%b6%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%84%da%a9-%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%87/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.