مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان:

تابستانه کتاب توجه جامعه به کتاب را بیشتر می کند

تابستانه کتاب توجه جامعه به کتاب را بیشتر می کند

گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی معتقد است که«تابستانه کتاب» توجه جامعه به کتاب را بیشتر می کند.
ناصر خدایاری در گفت وگو با آراز آذربایجان درباره طرح «تابستانه کتاب» اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی همواره از اهمیت برخوردار بوده و است لذا از موسسه خانه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل راه اندازی طرح هایی همچون »کتابفروشی به وسعت ایران«، «عیدانه کتاب»، «تابستانه کتاب» و «پائیزه کتاب» تشکر می کنم.
وی ضمن تأکید بر این نکته که «تابستانه کتاب»توجه جامعه به کتاب را بیشتر می کند، توضیح ی داد: در استان آذربایجان غربی استقبال از این طرح ها به ویژه «تابستانه کتاب»بسیار چشمگیر است به طوری که کتابفروشی های استان همواره تقاضا دارند تعداد روزهای اجرای این طرح افزایش یابد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان این که باید همواره در راه تعمیم کتابخوانی گام برداشت، افزود: پیشنهاد می کنم طرح های حمایتی از کتابفروشان در قالب باشگاه های کتابخوانی برگزار شوند تا این طرح ها به منظور اثرگذاری بیشتر از دو منظر «شکل» و «محتوا» بررسی شوند. خدایاری توضیح داد: به لحاظ شکلی، برگزاری آن ها به صورت فصلی شایسته است. به لحاظ محتوایی نیز باید بیشتر جنبه آموزشی داشته باشد؛ به این معنا که باید در این باشگاه ها بررسی شود که مخاطبان بیشتر تمایل دارند چه کتاب هایی خریداری کنند و یا این که بیشتر سراغ کدام کتابفروشی ها می روند. نتیجه این بررسی ها باعث می شود تا نویسندگان در راستای سلایق و نیازهای مردم قلم بزنند؛ در صورت تحقق این امر، خود به خود درخواست برای خرید و مطالعه کتاب بیشتر می شود. وی در پایان با بیان این که با روش ها و ایده های جدید می توان مردم را نسبت به کتابخوانی ترغیب کرد، گفت: تنها محرکی که می تواند به خرید و مطالعه کتاب از سوی مردم شتاب دهد، یک جامعه شناسی کتاب است و رسیدن به این که چگونه می توان کتاب را در سبد خانوار افراد جا داد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


× پنج = 20