بیمارستان تخصصی زنان ارومیه امسال افتتاح می شود

بیمارستان تخصصی زنان ارومیه امسال افتتاح می شود

آراز آذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی از بهره برداری بیمارستان جامع تخصصی و فوق تخصصی زنان ارومیه تاپایان سالجاری خبر داد.
رضا حسینی صبح چهارشنبه در جریان بازدید از آخرین روند اجرای این طرح اظهار داشت: بیمارستان جامع زنان یکی از پروژه بسیار فاخر و بی نظیر در کشور است و از نظر زمان و کیفیت اجرا می‌تواند به عنوان الگویی مناسب برای اجرای سایر پروژه‌های دستگاه‌های دولتی قرار گیرد.
وی با تاکید بر اتمام این بیمارستان تا پایان سال جاری افزود: این پروژه در زمینه تمرکز فعالیت‌های بیمارستانی در بخش تخصص و فوق تخصص زنان در سطح منطقه و بویژه در شمالغرب کشور بی نظیر است و استانداری آذربایجان غربی تمامی امکانات لازم برای برای بهره برداری این پروژه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می‌دهد.
حسینی با تاکید بر اینکه بیمارستان جامع زنان می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های مهم جذب گردشگر سلامت نیز مطرح شود گفت: با امکانات و شیوه طراحی در این بیمارستان، قطعاً شاهد استقبال بیماران در مناطق مختلف کشور و کشورهای همجوار خواهیم بود و این پروژه فاخر به عنوان یک مرکز درمانی استاندارد مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در خصوص آخرین وضعیت احداث این بیمارستان گفت: عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی زنان ارومیه از اواسط سال ۱۳۹۶ آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
جواد آقازاده ادامه داد: برای احداث این بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و اتمام، تکمیل و تجهیز آن ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد تا هفته دولت افتتاح و آماده ارائه خدمات به مردم شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: این بیمارستان با زیربنا بالغ بر ۳۰۰۰۰ مترمربع و در ۸ طبقه خواهد بود که تعداد ۹ اتاق عمل دارد، فاز اول این پروژه به اتمام رسیده و فاز دوم این پروژه در حال ساخت است.
وی ادامه داد: بیمارستان تخصصی زنان ارومیه ۳۰۰ تخت بستری دارد و در فضای داخلی امکاناتی از جمله؛ تصویربرداری، رادیوگرافی، سونوگرافی، اورژانس درمانگاه، آزمایشگاه، بخش جراحی، بخش مراقبت‌های ویژه، بخش زایمان، مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش‌های بستری و پدچرخ‌بال را دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تا یک سال گذشته سرانه تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان غربی حدود یک تخت برای هر یک هزار نفر بود اما در حال حاضر این رقم به حدود ۱.۷ تخت رسیده است.
آقازاده با بیان اینکه ۴ طرح بیمارستانی استان نیز مراحل پایانی برای بهره برداری را طی می‌کنند افزود: این طرح‌ها برای افق ۱۰ ساله استان در راستای رفع نیازهای بیمارستانی طراحی شده که با بهره برداری از این طرح‌ها استان در حوزه درمان یکی از مناطق مهم کشور خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


× 3 = شش