بعد از نزدیک سه دهه؛

بیمارستان آیت الله خویی هفته جاری به بهره برداری می رسد

بیمارستان آیت الله خویی هفته جاری به بهره برداری می رسد

آراز آذربایجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: بعد از گذشت نزدیک سه دهه سال بیمارستان آیت الله خویی هفته جاری با حضور مقامات کشوری به بهره برداری می رسد.
جواد آقازاده با بیان اینکه ساخت بیمارستان آیت الله خویی به دلیل کمبود اعتبار و ضعف مدیریتی نزدیک سه دهه طول کشید اظهارداشت: برای احداث این بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در زمینی به مساحت سه هکتار و زیربنای ۱۵هزار مترمربع و در سه طبقه احداث شده است گفت: این بیمارستان شامل بخش های ای، سی، یو و ان، آی، سی، یو و سی، سی، یو و دیالیز است و با توجه به امکانات موجود بخشی از نیاز خوی و حتی شمال استان در بخش درمانی را برطرف می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیمارستان آیت الله خویی داری ۲۰ بخش و درمانگاه اختصاصی است ادامه داد: ۲۰ بخش اصلی حوزه درمان، شامل بخش های تخصصی جراحی مغز و اعصاب، قلب و عروق، کلیه و مجاری ادرار، غدد داخلی، امراض عفونی، خون، ارتوپدی، سوانح و سوختگی، چشم پزشکی، گوش، حلق و بینی، اعصاب و روان و دندانپزشکی در این بیمارستان دایر خواهد بود.
آقازاده با تاکید بر اینکه هم اکنون مراکز درمانی و بیمارستانهای موجود جوابگوی نیاز مردم شمال استان بخصوص خوی نیست عنوان کرد: با افتتاح بیمارستان آیت‌الله خویی نه تنها نیازهای درمانی شمال استان بوده بلکه بخشی از خدمات پزشکی در سطح استانی و منطقه نیز رفع می شود.
وی با اعلام اینکه هم اکنون بیمارستان های جدید در شهرهای بوکان، خوی، ارومیه، میاندوآب، پیرانشهر در دست احداث است گفت: هم اکنون استان داری سه هزار و ۷۵۰ تخت بیمارستانی است که این تعداد تا سال ۱۴۰۴ به پنج هزار و ۵۰۰ تخت افزایش می یابد.
آقازاده همچنین از بهره برداری طرح توسعه بیمارستان میاندوآب نیز طی هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: با بهره برداری از فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) تعداد تخت های بیمارستانی افزایش یافته و تعداد اتاق های عمل نیز به ۱۷ اتاق افزایش می یابد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


دو + 4 =