- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بیش از ۳۳ هزار گردشگر خارجی به آذربایجان غربی سفر کردند

Posted By admin On فروردین ۱۱, ۱۳۹۸ @ ۱۲:۱۳ ق.ظ In اخبار ویژه,فرهنگ و هنر | No Comments

آراز آذربایجان _مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ورود بیش از ۳۳ هزار گردشگر خارجی به استان خبر داد.
جلیل جباری اظهار کرد: استان آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص آن که با چند کشور هم مرز است یکی از معابر مهم تردد کالا و مسافر می باشد.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۳ هزار گردشگر خارجی به استان آذربایجان غربی ورود کرده، اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی تا پایان روز نهم ۳۳ هزار و ۱۷۸ گردشگر خارجی به استان سفر کردند.
وی افزود: استان آذربایجان غربی بدلیل داشتن ۵ پایانه مرزی بازرگان، سرو، تمرچین، رازی و پلدشت هر ساله میزبان مسافران نوروزی است.
جباری تصریح کرد: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی و نیز دارا بودن یک هزار و ۵۳۲ اثر تاریخی یکی از استان‌های با ظرفیت در زمینه گردشگری به خصوص گردشگری سلامت است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: در همین مدت ۱۰۴ هزار و ۱۲۱ نفر نیز در تاسیسات اقامتی استان اقامت کرده اند، که نسبت به مدت زمان سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-33-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.