مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی:

بیش از ۹۳ درصد سیب درختی کشور از باغداران آذربایجان غربی خریداری شد

بیش از ۹۳ درصد سیب درختی کشور از باغداران آذربایجان غربی خریداری شد

آراز آذربایجان-مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۹۳ درصد سیب درختی کشور از باغداران آذربایجان غربی به‌صورت تضمینی خریداری شد.
شهریار حیدری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال از حدود ۴۳ هزار تن سیب صنعتی خریداری‌شده در کل کشور، ۴۰ هزار تن از این میزان خرید مربوط به استان آذربایجان غربی است اظهار داشت: خرید سیب صنعتی به‌صورت تضمینی از ۱۵ شهریورماه توسط سازمان تعاون روستایی استان آغاز شد و تا ۳۰ آبانماه سال جاری ادامه داشت.
حیدری گفت: سازمان تعاون روستایی استان با ایجاد بیش از ۵۰ مرکز خرید در ۱۱شهرستان استان نسبت به خرید سیب صنعتی از کشاورزان به قیمت هر کیلو۲۸۸۹ ریال اقدام کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین خرید از باغداران شهرستان‌های ارومیه، سلماس وشاهین‌دژ انجام گرفته عنوان کرد: از مجموع خرید تضمینی صورت گرفته تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن به خارج از استان آذربایجان غربی صادر شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی افزود: تاکنون بیش از ۶ میلیاردتومان وجوه بهای سیب صنعتی خریداری‌شده از باغداران استان، معادل بیش از۵۰ درصد بهای خریداری‌شده به‌حساب آنها واریز و مابقی نیز در حال پرداخت است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل وجود مشکلات موجود در زمینه خرید سیب صنعتی در سال‌های اخیر، وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان وارد عمل شده و با تصویب و اجرای طرح خرید تضمینی این محصول توسط سازمان تعاون روستایی، درصدد کاهش خسارت وارده به باغداران برآمده است.
وی با بیان اینکه سیب‌درختی صنعتی از طریق شبکه‌های تعاون روستایی استان آذربایجان غربی و به‌صورت کیسه‌های نایلونی و توری ۲۰ کیلویی بهداشتی از باغداران خریداری شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه این محصول در سال‌های گذشته به قیمت خیلی ناچیزی از باغداران خریداری می‌شد، امسال با اجرای طرح خرید تضمینی سیب صنعتی علاوه بر افزایش اشتغال‌زایی و فعال‌سازی واحدهای صنایع تبدیلی در فصل خرید این محصول، در ارتقای سطح درآمد باغداران نیزگام‌های مهمی برداشته شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


شش + 3 =