بیش از ۸۰۰۰ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی آذربایجان‌ غربی تشکیل شد

بیش از ۸۰۰۰ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی آذربایجان‌ غربی تشکیل شد

آراز آذربایجان- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌ غربی گفت: در پنج ماهه امسال در مجموع در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و نیز قاچاق کالا و ارز به تعداد هشت هزار و ۲۳ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
محمد اقوامی، با اشاره به آمار پنج ماهه اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: در این مدت در مجموع در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و نیز قاچاق کالا و ارز به تعداد هشت هزار و ۲۳ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شد.
وی تصریح کرد: در این رابطه به تعداد هفت هزار و ۹۱۸ فقره پرونده رسیدگی و در مجموع این پرونده‌ها مبلغ چهار میلیارد و یک میلیارد و ۸۶۴ میلیون و ۷۹ هزار و ۴۷۵ ریال محکومیت صادر شد.
مدیرکل تعزیزات حکومتی آذربایجان‌ غربی افزود: از این تعداد پرونده، تعداد پنج هزار و ۴۶۸ فقره مربوط به بخش کالا و خدمات، تعداد ۲۶۴ فقره پرونده مربوط به بخش دارو و درمان و تعداد دو هزار و ۲۹۱ فقره مربوط به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز بوده است.
وی بیان کرد: شعب رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز استان از دو هزار و ۲۹۱ فقره پرونده در این بخش، به تعداد دو هزار و ۲۳۹ پرونده رسیدگی و متهمان را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت سه میلیارد و ۹۱۲ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۹۸۰ ریال جزای نقدی محکوم کردند.
اقوامی اظهار کرد: در بخش کالا و خدمات نیز از پنج هزار و ۴۶۸ فقره پرونده وارده، به پنج هزار و ۴۱۵ فقره پرونده رسیدگی و متخلفان را به پرداخت ۷۹ میلیارد و ۶۵۴ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۴۹۵ ریال جزای نقدی محکوم کردند.
وی با اشاره به اینکه در بخش بهداشت و درمان هفت درصد کاهش نسبت به مشابه سال گذشته وجود داشته، بیان کرد: همچنین در بخش بهداشت و درمان نیز از ۲۶۴ فقره پرونده وارده، به ۲۶۴ پرونده رسیدگی و متهمان را به پرداخت ۹ میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۱۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم کردند.
اقوامی گفت: بیشترین تخلفات در پنج ماهه امسال به ترتیب عدم درج قیمت به تعداد یک هزار و ۲۹۳ فقره، گرانفروشی یک هزار ۲۹۲ فقره، تقلب ۳۴۴ فقره، کم‌فروشی ۷۹۵ فقره، عدم صدور فاکتور خرید ۱۶۸فقره، عدم ارائه فاکتور ۳۰۸ فقره، تداخل صنفی ۸۱ فقره، عرضه خارج از شبکه ۹۵ و ضرر و زیان وارده به اشخاص ۳۴ فقره بوده است.
وی افزود: به طور متوسط زمان رسیدگی به هر پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان هفت روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک روز کاهش یافته است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۳:۱۱ ب.ظ

دیدگاه


7 − = یک